Utbildning på distans

azo

Trådstartare
Hej.
Nu måste jag hitta en utbildning på distans. Ska vara Csn berättigad.
Det jag i 1:a hand intresserar mig för att är plugga till Undersköterska!
Vad krävs betygsmässigt för att få studera till det?
Ni som går / gått utbildningen kanske vet?
Ni som fått csn lån beviljat hur mycket har ni fått då varje månad?
Tänker på att man ska både leva & köpa studiematerial.

Stämmer det att man inte får csn lån om man har en skuld hos kronofogden?
Hört massa olika. Va en som sa att det inte stämde utan att ska man ta csn lån får man inte ha en tidigare csn skuld.
Vilket jag kan förstå fullt ut.
 
Sv: Utbildning på distans

Betygsmässigt krävs nog ingenting alls, tror inte ens du behöver ha ett slutbetyg. Det är ju gymnasiekurser så det kan vara svårt att få gå utbildningen om du redan har en slutförd gymnasieutbildning. Hur mycket CSN du får kan du räkna ut på CSNs hemsida. Kan inte svara på om man får lån om man har skulder hos KFM.
 
Sv: Utbildning på distans

Någon slutförd gymnasieutbildning har jag inte.
Därför jag vill studera & gärna till US om möjligheten finns.
OM man måste lämna in betyg, hur får man då tag i gamla betygen från grundskolan & de man pluggat upp på Iv ?
Är ju några år sedan
 
Sv: Utbildning på distans

Vad krävs betygsmässigt för att få studera till det?
Då uska är en gymnasieutbildning ska du ha behörighet att söka till gymnasiet, m.a.o du ska ha gått ut grundskolan med godkänt i grundämnena.
Ni som fått csn lån beviljat hur mycket har ni fått då varje månad?
Med bidrag och lån blir det ca 9000 kr i månaden.
Tänker på att man ska både leva & köpa studiematerial.
Rekommenderar att köpa dina böcker begagnat eller låna på biblioteket.
Stämmer det att man inte får csn lån om man har en skuld hos kronofogden?
Du får inte ta CSN - lån om du har en tidigare obetald skuld från CSN hos kfm. Övriga kfm - skulder brukar de inte bry sig om.
OM man måste lämna in betyg, hur får man då tag i gamla betygen från grundskolan & de man pluggat upp på Iv ?
Du kontaktar skolan och ber dem om kopior på betygen.

Värt att notera är att om din hemkommun erbjuder uska-utbildningen kommer de med största sannolikhet att neka dig att söka den i en annan kommun. Därför rekommenderar jag dig att ta reda på vad komvux i din kommun erbjuder och kontakta dem för vägledning.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 348
Skola & Jobb I mitt yrke så är det vanligt att man får utbildningar för att avancera, kunna utföra svårare felsökningar, få mer ansvar osv. Detta...
2
Svar
37
· Visningar
2 132
Senast: Sol
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 728
Senast: starcraft
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 732
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp