Utbildning

C

cocette

Nu har jag länge och väl funderat på att utbilda mig till hästmassör. Har hittat en som är på distans.
Finns det någon som har gått nån massör- el. equiterapeut utb? Vad tyckte ni och hur finansierade ni kalaset? :confused:
 
Distans? Det tycker inte jag låter särskilt seriöst när det handlar om massage. Vem ska visa dig hur det ska kännas och hur det inte ska kännas, visa hur du ska stå och vilka grepp du ska använda?

Att lära sig det ur en bok fungerar inte så bra.

(Nej jag är inte utbildad själv men ser massörer under utbildning i stallet ganska ofta och förstår INTE hur det skulle fungera på distans.)
 
De kallade den distans, men man åker dit med jämna mellanrum och får praktisk utb. Teorin läser man hemma. Och tror att man får praktisera (är inte säker) när man är hemma också.
Finns visst dåligt med sådana utb. här nere i de södra delarna :(
 
Jag håller på att utbilda mig till hästmassör hos Axelsons (har bl a tränat på Lil-Sis häst, fast det kanske hon inte vet, hehe), och tycker att massageutbildning på distans låter superflummigt.

Axelsons är bra, gå in på deras hemsida om du vill veta mer.
 
Tack! Var inne o beställde deras katalog. Hur är utbildningen upplagd? Åker man upp till Stlm el. Gborg 4-5 gr eller hur funkar det?
 
Jag bor i sthlm, men de som inte var härifrån åkte upp/ner och bodde hos kompisar eller vandrarhem el. liknande.

Det är väldigt intensivt med teori ca 1,5 timme på morgonen, praktik i stall under dagen och avslutande teori på eftermiddagen. Om du vill lära dig så mycket som möjligt behöver du plugga på kvällen också.

Jag tycker att utbildningen är seriös och bra!
 
Det fanns en utb. vid Skara. Man kunde välja att läsa där i ca. 35 veckor då man åker upp i en vecka åt gången ca. 10 gr. Eller så kunde man välja en distans utb. som varade ungefär lika länge men man åkte dit kanske 4-5 gr. Men den som inte kallades distans låter lite mer lockande eftersom man fick så mycket mer.
 

Liknande trådar