Utbruten: Förekomsten av fake news i svenska valet?

Jag lyssnade på ett tal av Obama häromveckan. Han använde en del ord jag inte förstod. Och det slog mig att han, på några minuter, förmodligen använde fler trestaviga ord än the president använder på en månad.

Jag saknar en president med bra sprak. Det ar helt fantastiskt sa upplyftande det ar att hora ett tal dar talaren anvander ett rikt och vackert sprak ... oavsett om jag haller med i sakfraga eller inte.

Ja. Största underhållningsvärdet har dock fortfarande talet om ”this is an island. Surrounded by water. Big water!”

Skratta eller gråt. Eller båda :arghh:

Har lutar jag mer at att grata ... det ar "embarrassing", det ar vad det ar. Bara tanken att var president bade sager och skriver att han ar "a stable genius" far det att lata som om han ar ungefar 8 ar gammal. Det sorgliga ar ju att ju mer nagon talar om hur bra och duktig "man sjalv" ar desto mer framstar personen som nagon med lag intelligence.

Bush visar helt klart hur man bor gora istallet for att tala om hur smart man ar ... (Gerald Turner ar president for universitetet och Bush ar Metodist :p)
 
Tänk då att jobba i hans administration ...
Ja, fy fan. Som att försöka hålla en dement person på rätt spår. Fast dementa brukar inte vars presidenter. En slumpgenerator till president, som tror att det blir bättre om han inte förbereder saker utan agerar såontant.

Hur kunde det hända?
 
Tänk då att jobba i hans administration ...
Jag roade mig med att titta på folk i bakgrunden på ett klipp när han säger sådär konstiga saker, men såg ngn som inte rör en min! Är de så vana att de inte reagerar? Stålsätter de sig inför varje tal? Tänker de lika konstigt dom presidenten?
 

Jag lyssnade på ett tal av Obama häromveckan. Han använde en del ord jag inte förstod. Och det slog mig att han, på några minuter, förmodligen använde fler trestaviga ord än the president använder på en månad.
Jag hittade den inte just nu (artikeln om "fenomenet"), men detta är en erkänd taktik. Man använder korta, enkla ord och fraser, och upprepar dessa. Säger samma ord/fras flera gånger i rad. Trump gör så väldigt ofta.
 
Ja, fy fan. Som att försöka hålla en dement person på rätt spår. Fast dementa brukar inte vars presidenter. En slumpgenerator till president, som tror att det blir bättre om han inte förbereder saker utan agerar såontant.

Hur kunde det hända?
Det här! När jag lyssnar på Trump påminns jag ofta om min dementa mammas konstiga idéer. Han låter ibland precis lika virrig som hon kan låta! 😮
 

Bifogade filer

  • TrumpsNose-Mattis.jpg
    TrumpsNose-Mattis.jpg
    62,8 KB · Visningar: 48

Liknande trådar

Samhälle Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
1 367
Senast: MiaMia
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
10 478
Senast: Mia_R
·
Äldre Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
22 675
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
20 553
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp