Utbruten tråd: Barn på fritids när man är arbetslös?

Vitsen med att jobba hemma, som jag ser det, är att man spar tid på jobbresorna.

Men det är ju inte helt lätt att försöka rätta tentor samtidigt som barn leker i rummet och man blir avbruten var femte minut för att barnen vill visa eller fråga något. Eller, det kan man ju göra, men stackars studenter, för de får ingen fair bedömning på sina svar med en så ofokuserad examinator.

Och jag skulle säga att man t ex inte kan spela fotboll och betala fakturor samtidigt. Rent fysiskt, alltså, hur sitter man vid datorn samtidigt som man springer efter en boll?
Det där beror i hög grad på hur uppmärksamhetskrävande barn man har och även hur komplicerade uppgifter man utför. Klart att man inte ska bedöma en C- uppsats och sätta betyg på den med barn som behöver hjälp var 5 min, men visst 17 kan man rätta matteböcker för skolår 6 samtidigt som man har ett öra på barn som leker med varandra och förhoppningsvis klarar sig själva om inget händer. I så fall får man ju förstås rätta klart senare.
 
När jag gick på lekis och grundskola och följde med en kompis hem så hade vi aldrig någon förälder som övervakade oss. De var bara hemma och gjorde sitt. Vi lekte på kompisens rum ensamma och ville vi gå ut och leka i trädgården tex så sa vi bara att vi går ut.
Det här med ständig övervakning i hemmet låter så himla skumt för mig.
Är ju inga tvååringar vi pratar om.
 
När jag gick på lekis och grundskola och följde med en kompis hem så hade vi aldrig någon förälder som övervakade oss. De var bara hemma och gjorde sitt. Vi lekte på kompisens rum ensamma och ville vi gå ut och leka i trädgården tex så sa vi bara att vi går ut.
Det här med ständig övervakning i hemmet låter så himla skumt för mig.
Är ju inga tvååringar vi pratar om.
När min dotter har kompisar lägger jag mig bara i om de gör galna saker som jag måste städa...
Annars passar jag på att göra annat.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: leoparden
·
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
16
· Visningar
2 331
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
6
· Visningar
4 989
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp