Utbruten: Vad dricker ni för vin och vad är ni villiga att betala?

den här fick jag tips om av en anställd på Systembolaget. Under 40:-,men inte testat;

6252-01.jpg
 
Jag har provat ett naturvin som var riktigt trevligt. Jag är vanligtvis inte särskilt förtjust i merlotviner - kanske för att billiga sådana sällan är särskilt kul - men jag fick en väldigt positiv överraskning.

1180287.jpg


109 kr, ekologiskt/naturvin
Oj det var billigt! De jag har köpt har kostat från 200kr men oftare runt 300. Köpt på systemet?
 
Det här tycker jag är ett bra vitt budgetvin (75 kr på Systemet):

919955.jpg


Friskt utan att vara sött, och passar bra både som fördrink och till lättare måltider.

Och det här är ett bra rött budgetvin (89 kr på Systemet):

165297.jpg


Väldigt fylligt och gör sig bäst till kött, tycker jag.
 
180-250kr är normalt och i underkant om man är en vinfrälst, det ser jag och sambon som vardagspris och när jag då och då köper min gamla goding ifrån Tommasi för 89kr känns det som julaftonsreakalas 😅😅😅

Nej. Vi är två vinnördar av rang, men bra vin behöver inte vara dyrt. Systembolaget har kvalitetskrav som gör att vi har massor av riktigt bra viner till låga priser.
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
13 732
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
28 663
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
682
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 631
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp