utbytbart koppjärn?

De finns nästan bara på Wintec/ Bates sadlar...annars finns det sadlar som sadelmakare kan ställa om bommen på...
 
men för att svara på din fråga istället kanske...*glömde*
Det går att se i framvalvet...du ska kunna öppna där och se koppjärnet. Iaf på Wintecs och Bates sadlar. Annars kan du ju fråga när du kolalr på sadel. Om det nu är så att du letar sadel.
 
jag har nämligen en äldre modell av bates, bates caprilli allround...men har aldrig hört talas om något utbytbart koppjärn :confused:
har ALLA bates sadlar utbytbara koppjärn?
 
Sadlar du kan byta koppjärn tex
Hubertus Flexline,Winteec,Caprilli, dvs nästan bara Bates sadlarna.

Sen har vi sadlar man kan ändra bomvidd på; Kiefer,Appalosa tex.
 
men har ALLA caprilli sadlarna utbytbart koppjärn??? jag har som sagt en äldre modell...
 
det vet jag tyvärr inte...men om du kollar på sadeln framme i framvalvet och det går att "dela" lädret där så att du kan se ett koppjärn så går det att byta. Vet som sagt inte hur länge dom har haft utbytbara koppjärn på bates sadlarna men jag tror att det är en hel del år.

MvH

Ann-Sofie
 
Om den är gammal (runt 5-10år) är det troligen inte utbytbart koppjärn på sadeln.
 

Liknande trådar

Utrustning Lippo verkar ha två olika system vad gäller bredd. Eller jag fattar inte faktiskt. Sadelutprovaren hävdar att det ljusgröna xxl är för...
Svar
5
· Visningar
876
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Utrustning Vad är det för skillnad på Teknas koppjärn passande serienummer till och med 12 och koppjärn passande från 13 ?
Svar
0
· Visningar
369
Utrustning Hej Jag har en ikonic hoppsadel och behöver ett vidare koppjärn… kan man böja ut ett smalare? Det är ju inte jättestor skillnad på...
Svar
9
· Visningar
892
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp