Utdrag uthämtade recept

BernT

Trådstartare
På mitt jobb så ersätter arbetsgivaren receptbelagd medicin. Jag har ett gäng mediciner som jag köpt (haft recept på alltså) efter operation, har inte kvar kvittot på dessa. Pratade med apoteket som hänvisade till socialstyrelsen. Så jag begärde ut ett utdrag därifrån. Fick det idag, men jag blir inte klokare på det.

Kan jag använda utdraget som kvitto? Det står förvisso vad jag betalat och vad det var för medicin, men det är ju inget riktigt kvitto väl. Jag fattar inte riktigt vad jag ska göra med detta 😅
 
Vilken schysst arbetsgivare som betalar medicinen! Är det vanligt att företag gör så för sina anställda?
Jag har jobbat på ett privat företag som gjorde så. De betalade t o m för min p-spruta, men det var nog ett misstag som råkade slinka med på ett kvitto som även innehöll annan medicin. :D Min pappa jobbade på ett privat bolag som betalade tandläkare åt sin personal.
 
På mitt jobb så ersätter arbetsgivaren receptbelagd medicin. Jag har ett gäng mediciner som jag köpt (haft recept på alltså) efter operation, har inte kvar kvittot på dessa. Pratade med apoteket som hänvisade till socialstyrelsen. Så jag begärde ut ett utdrag därifrån. Fick det idag, men jag blir inte klokare på det.

Kan jag använda utdraget som kvitto? Det står förvisso vad jag betalat och vad det var för medicin, men det är ju inget riktigt kvitto väl. Jag fattar inte riktigt vad jag ska göra med detta 😅
Om det står med vad du betalat så borde det gälla. Om det inte gör det så får väl arbetsgivaren återkomma.
Jag har bett om samlade kvitton (en lista på mina besök och vad det kostat) från hälsocentralen ibland, när jag betalat via internet, just för att lämna till arbetsgivaren. Det har gått bra, så då tänker jag att det du har fått är något liknande.
 
Om det står med vad du betalat så borde det gälla. Om det inte gör det så får väl arbetsgivaren återkomma.
Jag har bett om samlade kvitton (en lista på mina besök och vad det kostat) från hälsocentralen ibland, när jag betalat via internet, just för att lämna till arbetsgivaren. Det har gått bra, så då tänker jag att det du har fått är något liknande.
Jag ska ta en bild och maila Hr och fråga om det funkar ☺️
 
Jag brukar skriva ut från 1177, alltså när man loggat in kan man gå vidare där till högkostnadsskydd för läkemedel och så står det datum för uttag, kostnad och egenavgift. Kanske är samma som det du fått?
 
Jag brukar skriva ut från 1177, alltså när man loggat in kan man gå vidare där till högkostnadsskydd för läkemedel och så står det datum för uttag, kostnad och egenavgift. Kanske är samma som det du fått?
kanske, vet inte riktigt vad jag fått 😄 men ska fråga Hr om detta funkar. Fast beloppen stämmer inte, en medicin vet jag kostade 500+ men står typ 300 nånting och så ytterligare några hundra under. Men sammanlagt blir det inte vad jag betalde och inte heller om man tar en av beloppen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 125
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp