Ute dygnet om?

Våra går ute dygnet om, och det får de fortsätta med så länge de inte fryser...
Stallet är däremot färdigt för vintern, så blir det kallt fort är det bara att ta in dem..

bibban
 
Våra är ute fortfarande, det är undebart skönt ute nu!

Inte så kallt att det blir frost men tillräckligt för att det inte ska vara nå ohyra. Så länge det inte blir regn o rusk får dom vara ute. Dom går ju fortfarande och äter gräs om dagarna.

Märks att dom mår bra, dom är så pigga och fina!
 
Det är frivilligt i mitt stall. Vi erbjuder installning den 10 sep men alla vill ha dem ute till 1 okt elle rmer beroende på vädret. Mest dels för att de nyligen flyttats över till vinterhage där betet är rikligt och ponnyerna blir feta :D..
 
Jag har det. Även om jag snart skall ta in stoet och fölet för början av avvänjningen. Men två åringen får gå ute med ponnyerna ett tag till.
 
Av de fyra som gått ute hela sommaren fick två komma in i torsdags och de andra två ska in ikväll, betet är väl i det närmaste slut så då kan de lika gärna vara inne på nätterna som att ge dem hö i hagen.
 
Mina pållar, två ston och ett föl, går ute dygnet runt fortfarande. Har gjort så sedan i maj.
Det är inte så mycket bete kvar nu, så de får hö oxå.
Vill ha dem ute så länge det bara går! Tills det blir minusgrader iallafall. Eller om det blir mycket regn och rusk, så plockar jag nog in dom... :)
 
Då är jag inte ensam då :) Min går oxå ute utan täcke dygnet om. När det börjar bli frost på nätterna ska han få vara inne, men inte tidigare!! Lättare för mig och jag är säker på att det uppskattas av hästen (främsta anledningen) :)
 
Min går fortfarande ute dygnet runt.
Han vill inte komma in :crazy:

Han får gå ute tills det blir lite kallare.
 
Fullblodet och 2-åringen går ute fortfarande i beteshagen, men jag stödutfodrar (även fast det inte behövs) och lägger täcke på när det är kallt. Halvblodet och ponnyn går ute när det inte så kallt (eller när jag är lite bekväm :crazy:), men än så länge ås vill de ju gärna vara ute.

//E
 
Min häst går ute dygnet runt, året runt. Han går utan täcke, men med en rejäl vinterpäls på vintern! :) (Det är en islandshäst)
 
min går ute, tillsammans med alla andra i stallet...
dom får vara ute hela september iaf, kanske längre om vädret håller i sig.. inga av hästarna fryser, mend et lär bli enr ejäl vinterpäls i gengäld...
tror min häst är mer harmonisk när hon får vara ute och käka gräs (betet är för övrigt fortfarande rätt rejält) dygnet om, istället för att stallas in i en liten box...
dessutom orkar jag inte mocka än... *hehe*
 
Nu har min stallkompis ångrat sig och vill inte att hennes häst ska gå inne när det är kallare än 5 plus :cry: :cry: :cry:
Kan man ha en ute och en inne :crazy:
 
Mina går ute ännu, har iof haft ett par frostnätter men de har inte tagit skada av det. Pållarna får gå ute så länge vädret tillåter, har gått om bete kvar (räcker gladeligen 2 mån till) :banana:
 
Joda, mine går ute hele døgnet uten dekken. Det har de gjort i ett år, og de skal de få gjøre så lenge de er hos meg i alle fall. Når høststormene setter inn, tar jeg dem nærmere stallen og gjerder så de får gå inn og ut som de selv vil. Helt perfekt for en unghest og en hostehest!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Fem månader efter att veterinärjouren i Västervik och Vimmerby fick stänga har Distriktsveterinärerna nu återigen öppet dygnet runt –...
Svar
0
· Visningar
172
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Han har överlevt cancer två gånger. Varit gift och har sju barn. Nu ska travprofilen Anders Lindqvist, 71, hitta kärleken i...
Svar
0
· Visningar
351
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
664
Hästvård Hej! Min häst går ute på lösdrift dygnet runt och jag tycker att hon trivs och verkar avslappnad där. När jag tar in henne och ryktar...
Svar
3
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp