Bukefalos 28 år!

Ute i kylan

C

Cronis

Hur länge kan man vara ute i kylan med sin hund utan att den fryser?
Vi har ju hand om en liten JR-kille som snart kommer hit, å det är rätt kallt på kvällarna, å dagarna med ibland.
Hur länge klarar hunden att vara ute i kylan utan att frysa ihjäl... typ.
Det är snö här, med trottoarerna+cykelvägar å vanliga bilvägar är snöfria.
Det är ju snö i skogen, å där är vi väl mest! :)

Tacksam för svar! :bow:
 
Sv: Ute i kylan

Jag fryser långt innan mina hundar gör det, så i mitt fall är jag ute så länge JAG pallar. Men då har jag cockrar som är vana att vara ute mycket och dessutom rör de sig hela tiden.

Fråga ägare hur det är med den hund ni ska låna, han/hon bör ha pelj på det. Generellt sett fryser inte hundar som springer hela tiden, även om det finns undantag även där.

Mvh,
Duvan
 
Sv: Ute i kylan

Som Duvan skriver så är det ju bäst att fråga ägarna, de bör ju ha koll. Om inte annat så brukar det ju synas när hunden fryser. De skakar ju och så. Men om hunden springer mest hela tiden så borde den hålla sig ganska varm.

Min egen hund fryser inte om kroppen utan där är problemet tassarna. Han får väldigt lätt köldkramp.

Men ja, se till så hunden rör på sig hela tiden så ska det nog gå bra.
 
Sv: Ute i kylan

Min JR är en riktig fryslort :smirk:
Men med täcke å se till att hon rör sig så brukar det inte vara några problem.

Men är det väldigt kallt ute så vill hon bara in.
 
Sv: Ute i kylan

huvudsaken är att ni inte står still någon längre stund, eller låter han sitta bunden någon längre tid.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med två barn (7 och 10 år) som länge tänkt skaffa hund men som inte riktigt kan bestämma vilken ras. Om vi får designa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 654
Senast: _Zacke_
·
L
  • Artikel
Dagbok Tills nu så trodde jag ALDRIG att nåt sånthär skulle hända för mig. Eller egentligen så hela mitt liv är ju som jag aldrig trodde att...
2
Svar
35
· Visningar
2 275
Senast: zuli
·
Övr. Hund Hej, Denna fråga har säkert varit uppe en massa ggr men ber gärna om er input givet mina förutsättningar. (Funderar i första hand på om...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 853
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp