Bukefalos 28 år!

Ute med Grabbarna Grus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har gått promenader med W nästan dagligen på sistone och han har ganska snabbt blivit betydlig coolare än första dagen och kan numera stå avslappnat i gången när jag borstar. Ett par gånger har jag även tagit ut P på promenad. P har ingen kondis alls och går ganska långsamt, men när vi ska förbi grishagen blir det liv i luckan med uppspärrade näsborrar och fnys. Han är skiträdd för grisarna trots att sådana funnits här i över ett år nu.

Idag gick jag först en promenad med W och sedan satt jag upp och red en stund på ridbanan. Det var första gången uppsuttet på egen hand. Han var helt okomplicerad och det märks att han är välriden. Jag red bara 10-15 minuter i skritt och avslutade sedan.

Därefter gick jag en sväng med P och när jag kom tillbaka träffade jag HV som tyckte att jag kunde ju rida lite även på honom så han får gå lite mer regelbundet när hon inte hinner. Ja, gärna! :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ibland undrar jag vad som rör sig i huvudet på den där hästen. Nu har ju han och W fått byta hage och går precis bredvid grishagen. Den...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har faktiskt funderat över hur mycket värde jag har av att dokumentera mina ridlektioner här på bloggen. Ska jag verkligen fortsätta...
Svar
0
· Visningar
420
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom jag inte haft lika ont i axeln på sistone och eftersom det funkat bra att rida två lektioner per vecka de senaste två veckorna...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 349
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp