Bukefalos 28 år!

Ute på kattpromenad *bilder*

Heulwen

Trådstartare
Idag var vi ute på kattpromenad i det soliga vädret, känns som höst i luften trots värmen. Vår kisse som fått gå fritt ute på landet hela sommaren måste givetvis få gå ute varje dag här hemma, dock i koppel i bostadsområdet. Uppe i skogen får han springa lös då han följer oss som en hund.
Här kommer några bilder:

Här måste man ha koppel:

19aug08.JPG


Nu är vi inne i skogen, släpp loss mig då!

inneiskogen.JPG


Lös katt:

pa%cc%8astubben.JPG


Vi hittade en hackspett.

Här ligger man bra, vilar och spanar samtidigt:

nyfiken19aug.JPG


Sötaste kissen:

so%cc%88t19aug08.JPG


Följer husse:

kattpromenad_.JPG



Finns det fler som aktiverar sina katter med promenader?
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Jag gör! Inte regelbundet men det blir någon promenad i månaden ungefär. Har en föredetta utekatt som är helt underbar att gå ut med. Som en hund är han så man behöver inte ha honom i sele. De andra två är omplaceringar och de vet jag inte om jag vågar ha lösa, trots att förra ägaren sa att de inte rymmer. Men man ser verkligen hur kissarna njuter av promenaderna :love:

Söt misse du har, hon ser supergosig ut :laugh:
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Söt katt!

Ibland, vår är utekatt fast man kan gå promenader med honom iallafall:love: Det är bland det bästa han vet att springa runt oss när vi är ute och går:love:
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Aini får gå ut i koppel. Hon älskar det. Hon blir lycklig så fort man tar fram selen.

Tiger får dock inte gå ut. Han har ingen sele än, och när han har fått prova Ainis så har han verkat rädd utomhus. Han trivs nog bäst inne i tryggheten. Han har nog fått nog av utevistelse.
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Min promeneras 30 minuter runt byn varje kväll, lös .
Han är iofs utekatt och får gott om motion iaf men väljer att följa med av egen fri vilja , och det har blivit en vana och inte mig emot !
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Tack, fast det är en han. ;) Alla tror dock han är en tjej.

Floresco och Emor: Det är härligt att man kan få en lös katt att följa en som en hund, känns lite häftigare än att ha en hund som gör samma sak. :D

YlvaG: Ja, jag har ju sett bilder här på Aini när hon går i koppel och hon ser verkligen ut att tycka det är spännande.
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Var ena katt gör likadant, i stan far hon inte följa med ut efetrsom det är för mycket trafik, men gar vi en sväng när vi är pa landet kommer hon springande efter och vill följa med. Fast hon är ingen langdistansare precis - en halvtimme, max, sen är hon trött. Hennes mamma gjorde likadant, sa det verkar finnas en ärftlig faktor.
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Vår kisse är inte heller en långdistansare, blir jättejobbigt efter 20 minuter så då måste man bära en bit, sedan går det bra ett tag igen. :D
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

så himla fin :)

Skippy lägger sigf platt på marken när när man tar fram selen, han uppskattar det inte alls.
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Visst är han. :love:

Ja, alla kissar uppskattar inte där med promenader.
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Finns det fler som aktiverar sina katter med promenader?
Jag går ut med mina i koppel ungefär en gång i veckan. De var utekatter förut, men nu bor vi i lägenhet inne i stan, så då är det slut på lössläpptheten! :D

Jag bor nära naturen, men skulle inte släppa dem lösa under promenaderna ändå. Om det kom en hund, t.ex, skulle Singoalla springa och gömma sig och sedan inte hitta hem. Hon är en liten fegis, min snutta...
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Vad bra att de är nöjda med koppel efter att ha strövat fritt!
Jag skulle heller aldrig släppa lös en "feg" katt, det kan kan ju hända att dem blir så rädda så de inte vågar komma fram igen till en. Taz är tack o lov inte rädd för hundar men om det kommer någon lös lyfter vi upp på en gång, man kan aldrig lita på hundägaren.
Vi har dock tappat bort vår katt på promenad en gång, det var på landet och vi råkade lämna honom på andra sidan vildsvinsstängslet vi har runt tomten så han vågade inte hoppa över då han troligen fått en stöt av det. Efter några timmar märkte vi att han var borta och när vi började leta satt han ihopkurad på samma ställe där vi "lämnat" honom och hoppades vi skulle komma tillbaka. :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Här är min ena ute på promenad heter Smulan och är rätt skygg men ska ut endå. Aero min andra katt gillar inte selen så han får ej gå ut. Han har dock vart ute på äventyr endå. Men sambon fick tag på han. Som tur va.
 
Sv: Ute på kattpromenad *bilder*

Vad bra att de är nöjda med koppel efter att ha strövat fritt!
De var innekatter ett år innan de blev utekatter i två år. Sedan var de innekatter igen i 1½ år, och så utekatter ett år igen. Nu är de innekatter sedan juli, men de har blivit lovade att få tillbringa några veckor på somrarna hos min bror i hans kattparadis... och där får de gå ut och in som de behagar.

Mina katter finner sig i det mesta som deras knäppa matte hittar på. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att ta ut min 11 åriga katt i sele. Han är innekatt sedan hela hans liv förrutom tre sommar då jag bodde i stuga på...
Svar
14
· Visningar
1 341
Senast: Caoimhe
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 723
Senast: alicegard
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 547
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp