Mina går ute dygnet runt året runt. Förr i tiden när dom stod i stall stallade vi in dom i brjan på oktober, det är ju fint väder rätt länge i sverige.
Hästarna mina vill inte stå i stall, vissa av dom får svullna bakben p.g.a för dålig blodcirkulation vid stillastående, inte konstigt på en yta = 4X4 meter

Vilken häst är gjord för det?
Det roliga var när vi köpte en minishettis som gått i lösdrift hela hans liv, han var fem år då. På den tiden stallade vi in hästarna och de flesta av hästarna brukade vilja gå in, antar att det bara var maten som lockade.
Trots att shettisar o minisar är rejält matglada så ville han inte komma in. Han stod längst bort i hagen varje kväll o man var tvungen att släpa in honom hahaha
Sen har han en päls som är = ryamatta och eftersom han är så liten och dessutom vit-brun skäck var det svårt att hitta honom i den megastora hagen när det var snö och kolmörkt
mina hästar trivs iaf bäst ute och får gå ute sålänge de klarar av det och vill. Dom har skydd som dom aldrig går in i (förutom vid 30 grader sommarvärme o flugor) men när det är som värst väder täckar jag dom med riktigt tjocka vintertäcken.