Uteblivna inlägg i pågående debatter

palle

Trådstartare
Hur vanligt är det att det du skriver inte läggs in? Jag har från flera håll nu hört om att det inte läggs in dom svar folk har skrivit i pågående debatter. Trodde tills för några timmar sen att dessa inlägg inte var riktigt rumsrena. Men nu börjar jag undra om det finns någon som läser inläggen innan dom läggs in och sorterar bort inlägg som inte faller dom i smaken. Eller har det plötsligt blivit otillåtet att ifrågasätta t.ex. NH?
 
Att svar inte läggs in stämmer ju inte. Direkt du skickar ett inlägg så är det inne i tråden. Däremot kan vi som är moderatorer flytta eller ta bort inlägg. Den här tråden flyttade jag t.ex. från hästutrustning där den definitivt inte hör hemma.

Eftersom vi är olika moderatorer på de olika forumen kan jag naturligtvis inte svara för alla, men vi sk ta bort inlägg som bryter mot reglerna. T.ex. om man namnger en person, smutskastar någon osv.

Är det någon speciell tråd eller något speciellt forum du har "blivit av med" trådar på?
 
det händer för mej typ 3 ggr i veckan.. lite irriterande
 
Vad händer dig 3 gånger i veckan? Att dina inlägg tas bort? I så fall är det kanske dags att fundera på hur och vad man skriver. Kontakta moderatorn på aktuellt forum så får du veta varför dina inlägg tas bort.

Eller menar du att dina inlägg aldrig kommer in i trådarna?

Det finns naturligtvis ingen som sitter och läser inläggen INNAN de kommer in i tråden. Vem skulle hinna det? Kommer inläggen inte in direkt har du råkat ut för något tekniskt fel någonstans.
 
Bara dom senaste två dagarna har 2 av mina debattinlägg antingen försvunnit eller flyttats.
Nu är det så att jag fått ett flertal mail, mest till min egna mailbox, som säger samma sak. Vad då? Jo att om man råkar nämna bokstäverna N och H tillsammans så förvinner antingen inläget eller flyttas. Och eftersom ingen utav oss ens skulle drömma en mardröm om att gå in på sidor vi inte vill läsa tvingas vi till det. Men den påföljden att vi får höra att vi visst läser NH sidorna.Vi är en stor del av sveriges hästälskare som med stora protester tar avstånd från sådant humbug. Att då bli beskylld för att skriva inlägg till den debatten som förs på den sidan är för oss lika med en stor förolämpling. Personligen skulle det aldrig falla mej in att läsa något som skrivs på ungdomssidorna. Men nu helt plötsligt ska jag bli tvungen att följa en givande debatt på andra sidor som jag tar helt avstånd emot. Jag hoppas att dom övriga icke NH-anhängarna orkar starta en ny tråd på den plats där vi alla känner oss hemma och att den får vara kvar där så vi kan slutföra debaten så småningom. Utan att bli utsatta för någon form av censur som lägger debatten på sidor vi inte vill ha debatten på. Eller är det så att dessa NH-människors enda chans att få en ny debatt är att "ta över" befintliga trådar och skriva NH på var och varannan rad, så att tråden tvångsförflyttas? Det är en av dom misstankar som skrivit i mina privata mailsvar. Räcker det inte med att det finns mängder med oseriösa på radannonssidorna. Ska nu moderatorn agera och göra samma sak på forum sidorna? Om det nu inte är någon som inte fattat vad det handlar om, tar jag det igen. Vi är många som inte vill föra en debatt om hästhantering på NH sidorna därför att vi varken känner oss hemma där eller står ut med deras påhopp. Vi vill föra våra debatter på dom sidor vi läser. Oftast Hästhantering och Hästutrustning. Och en annan sak, varför är inte senior sidorna till för oss seniorer? Jag har absolut inte mycket intresse av att läsa hur 25-30-åringar tycker och känner. Det var så pass länge sedan att jag inte har något utbyte av dessa debatter nu. Varför inte göra ett namnbyte och kalla dessa sidor för vuxen sidor och behåll namnet senior till oss som är 40-45+?
 
Långt inlägg det där
smile.png


Självklart skall man få diskutera hästhantering under rubriken hästhantering och hästutrustning under hästutrustningsrubriken.
Däremot är det väl tveksamt om man skall diskutera NH under dessa två rubriker.

Personligen anser jag att religiösa fanatiker är roten till mycket ont. Jag har sett en hel del NH-människor som är väldigt nära religiösa fanatiker, dessa har jag väldigt svårt för.

Att man diskuterar och ifrågasätter NH och vad det står för anser jag sunt. Allt som leder till en säkrare och bättre hantering av hästar är bra.

Jag vet inte om dina och andras inlägg har tagits bort eller om ni har drabbats av tekniska problem som gjort att de aldrig kommit in.

Om de flyttats är det ju ganska säkert en moderator som gjort detta, och som gjort det för att moderatorn ansåg att inlägget passade bättre under en annan rubrik.

Återkom gärna med specifika länkar till trådar som du anser flyttats felaktigt eller beskrivningar av sådant som du tror tagits bort och varifrån det plockats bort.

Jag och även moderatorerna gör ibland misstag, om det är så att man tolkat något fel och vi tillsammans anser att vi bör ändra oss så gör vi det.
Ingen av oss som lägger ned en hel del tid på detta tjänar några pengar på detta, det kan vara värt att tänka på ibland. Jag anser dock att det skall fungera så proffsigt som möjligt ändå.

Vad gäller Seniorer är det nog så att de äldre med tiden ökat i antal, delvis pga att jag hållit på med dessa hästsidor sedan 1996 nu.
smile.png


Kanske man skulle kunna dela upp rubriken.
Jag anser nog att det är så att när man väl kommit upp över 25 år så är åldern är mindre viktig. Det handlar mer om olika mognad och om olika val man gjort i livet.
Kanske vi skulle dela upp det på Seniorer med eller utan barn istället. Eller något annat.

Kanske det är så att det är lite för många som borde ställa sina frågor på äldre ungdom som i stället ställer dem på Senior.

Dessutom är det så att jag inte har någon moderator på Senior just nu, och jag har haft väldigt mycket annat att göra så jag har inte själv ägnat så mycket tid åt forumet.
 
Senast ändrad:
Ok. Jag är knappast någon NH-anhängare och mina inlägg brukar vara rejält kritiska till denna religion.

Du nämner Hästhantering och Hästutrustning. Jag är moderator på hästutrustning, hoppning, tävling och fälttävlan och kan därför svara för de sidorna. Och den enda tråd jag kan minnas att jag flyttat från hästutrustning på senaste tiden är denna. Som ju inte handlar om varken hästutrustning eller NH utan om Bukefalos. Därför flyttades den hit.

Jag lämnar alltid en "pekare" då jag flyttar en tråd, så den kan bli hittad. Mailar däremot sällan ang en flyttning. Har jag flyttat fler trådar så påminn mig gärna om dom! Att jag skulle flyttat någon till NH-forumet tvivlar jag dock starkt på!

Hästhantering kan jag naturligtvis inte svara för. Jag har själv varit kritisk till trådborttagningar därifrån (obs, i egenskap av censurerad debattör, inte moderator !).
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 293
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kultur Inspirerad av @mandalaki s tråd om vad som hänt med e och är undrar jag vad som hänt med förmågan att uttrycka sig i skrift? Jag jobbar...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
25 283
Senast: Görel
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 308
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp