Uteblivna varor

sthu

Trådstartare
Jag köpte en BH i en nätbutik den 18 december. Betalade fakturan via klarna ganska omgående. Men jag har fortfarande inte fått nån leverans. Läst att företaget lagt ner men webbsidan är fortfarande igång med utförsäljning.
Har mailat, skrivit på Facebooksidan och Messenger. Något telefonnummer finns inte på hemsidan, men jag hittade ett på hitta.se som jag försökte ringa utan svar. Skickat sms utan svar.

Nu är mitt tålamod slut! Hur går jag tillväga?
 
Jag köpte en BH i en nätbutik den 18 december. Betalade fakturan via klarna ganska omgående. Men jag har fortfarande inte fått nån leverans. Läst att företaget lagt ner men webbsidan är fortfarande igång med utförsäljning.
Har mailat, skrivit på Facebooksidan och Messenger. Något telefonnummer finns inte på hemsidan, men jag hittade ett på hitta.se som jag försökte ringa utan svar. Skickat sms utan svar.

Nu är mitt tålamod slut! Hur går jag tillväga?

Du borde kunna gå in i Klarnas app och anmäla att du inte fått varorna, annars borde du kunna kontakta Klarna, så kan de kanske ge pengarna tillbaka.
 
Klarna har ju köparskydd!

Saxat från deras hemsida:

Om din vara inte kommer fram

Om du inte får din vara behöver du givetvis inte betala.

Har du valt att betala med Klarnas faktura eller delbetalningsalternativ? Då behöver du inte betala innan du får dina varor. Dröjer det? Gör då så här:

  1. Kontakta butiken för att finna en lösning, och rapportera problemet till oss.
  2. Vi pausar fakturans förfallodatum medan du finner en lösning med butiken.
  3. Om det tar lång tid för dig att finna en lösning med butiken, eller om ni är oense så försöker vi hjälpa dig att finna en lösning.

https://www.klarna.com/se/beskrivning-av-klarnas-koparskydd/
 

Liknande trådar

Övr. Barn efter att ha läst att många använde fleeceregnställ åt sina små, så tänkte jag att: ja, ett sådant köper jag bums. Googlade och hittade...
2
Svar
21
· Visningar
2 377
Senast: Hyacinth
·
Utrustning I slutet av augusti beställde jag ett träns mot postförskott. På hemsidan står det att deras mål är att kunden ska ha tränset innom 10...
Svar
18
· Visningar
1 277
Senast: Elshacera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp