uteboxar..!!!

zazza girl

Trådstartare
min sambo ska börja bygga 5 uteboxar här hemma ...

och nu undra vi vilka mott som kan passa vi vill ha stora boxar ..!!

e det någon som ha bilder eller så på uteboxar som ni ha byggt själva.. så lägg in dom här ...

e tacksam för alla tips vi får ..!!!

:bump: :banana:
 
Sv: uteboxar..!!!

Rekommenderar dig att läsa Djurskyddsbestämmelser/häst.
Du kan beställa den på www.djurskyddsmyndigheten.se
Där står det väldigt mycket som du ska tänka på även måttbestämmelser för spiltor och boxar.
Lycka till!!
 
Sv: uteboxar..!!!

Vad har ni räknat på för kostnad? Hur ska ni göra med underlag? Gjuta eller annat?
 
Sv: uteboxar..!!!

ok.. ska kolla det .. vi ska gjuta och sen ha gummi matta över så dom inte halka så lätt....

korstnad vet vi inte redigt men ungefär 50 tusen eller mera ....
 
Sv: uteboxar..!!!

Hej - gå in på http://clix.to/ertla och där på sidan Mitt stall. Boxarna kommer från www.bjuv-boxen.se. Är JÄTTENÖJD med mitt stall; har haft alla sortens hästar i dom - från b-ponnyer till stora halvblod; alla har varit klippta på vintern och haft täcke på, både ute och inne.
 
Sv: uteboxar..!!!

Får man vara fräck och fråga vad ni gav för era boxar? De är så snygga tycker jag.
 
Sv: uteboxar..!!!

Jag gillade också boxarna så jag ringde och kollade priset. 120 000 ex moms.
 
Sv: uteboxar..!!!

us_lover skrev:
Jag gillade också boxarna så jag ringde och kollade priset. 120 000 ex moms.
Hmmm! Fast man borde kanske kunna göra något liknande själv och då få det billigare.
 
Sv: uteboxar..!!!

Precis min tanke:D Jag hade faktiskt redan en ritning färdig eftersom vi ska bygga nytt stall nu i sommar och jag har tänkt mig att boxarna ska ha dörrar dels ut mot stallgången dels direkt ut i hagen så det blir en variant av stall/lösdrift.

Jag ska ha plats till 3 hästar och en spolbox samt sadelkammare. När jag såg dessa tänkte jag faktiskt att det kunde ju kanske förenkla om man köpte två moduler och satte med ett par meters mellanrum rygg mot rygg för att bygga ihop med sadelkammare. Men det föll tyvärr på priset.

Vi har räknat på mellan 50 - 100 tusen fix och färdigt.
 

Liknande trådar

Anläggning Eventuellt ska vi ha hästarna hemma framöver. Vi har lagård och ett tomt utrymme där bredden är 4 m och längden är strax över 7 m...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 063
Senast: Johannna1
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 907
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 265
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp