Utekanin och katt?

Emmabag

Trådstartare
Hej, jag har 2 innekaniner och 3 utekatter. När det blir lite varmare tänkte jag flytta ut kaninerna i en utebur utomhus, problemet är bara att jag har testat att ha kaninerna ute i uteburen, men katterna är runt den hela tiden och det skrämmer kaninerna. Några tips på vad jag kan göra?
 
Verkar katterna vilja mörda/skrämma kaninerna, eller är de där för att de är nyfikna och vill hälsa? Vi har både katter och kaniner som alla är både ute och inne tillsammans, och där känner jag ingen fara för kaninerna, det är mer så att katterna ser på kaninerna med viss avsmak och tycker att de är konstiga/äckliga eller vad de nu tycker.

Om kaninerna har ett hus eller annat gömställe där de kan gömma sig tror jag inte det är någon fara för dem om katterna smyger omkring. Om katterna inte är för mordiska kanske du kan låta dem och kaninerna bli bekanta under ordnade former?
 
Min lille katt pa hastgarden kom ibland hem med kaniner som var storre an han var sjalv. :o Jag skulle nog halla ett oga pa katterna ganska lange.
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur HUR får jag kaninernas hö att hållas så att de kan äta det men inte sprida ut det i hela hushållet. Har två kaniner som går lösa inne...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: vinkelina
·
Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 798
Senast: Ramona
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 879
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp