Utekatter som förstör

Tyvärr är många utekattsägare i städer är mindre bryende. Många såna kattägare är lata och skaffar katt för det är ett djur som är lätt och man inte behöver ansvara för, och inte heller vill. Förhoppningsvist blir det otillåtet att ha utekatt där, vet flera områden här har gjort det otillåtet. Jag bor på markplan och en kort period innan jag fick min hund så kom det hela tiden en katt upp mot altandörren och provocerade mina innekatter. Det blev nästan krig! Hjälpte inte hur mycket jag än skrämde och jagade bort katten, den var snart där igen och började hålla på. Ett par veckor senare får jag hem min valp. Jag ska släppa ut valpen för att rumsrensträna den, ser att vid glasdörren sitter katten och väntar. Ut rusar en glad valp och katten blir livrädd och nästan flyger iväg. :D Katten kom inte tillbaka igen. Nuförtiden har vår hyresvärd gjort att utekatter otillåtna så vi har sällan katter häromkring.

Men va tråkigt! Min syster har dock samma problem i Linköping (bor Nära US) och har inte fått något gehör från sin hyresvärd. Det är en norsk skogskatt som går ute och även kissar på möbler. Min syster bor också på botten med innekatt men vågar inte ha honom ute (inhägnat) pga denna katt.

Dit jag nyss flyttat står det i kontraktet att utekatter är förbjudet.

Synd att man inte vet något om katten. Raskattsuppfödare brukar ogärna sälja kattungar till hem där dom blir till utekatter i bostadsområden och städer!
 
Kan du sätta någon film tänker så katten utifrån inte ser in? Finns ju solskyddsfilm eller frostat.

Klart de varit "tillmötesgående" de har ju inte drabbats av det. :meh:

Ruggigt tråkigt för dig att hamna i den sitsen
 
Har tidigare bott i en brf som hade förbud mot utekatter. De hotade alltid med att sätta ut fällor att fånga katterna i. Jag vet inte om de någonsin har använt fällorna men det var liksom ett stående hot som alla visste om. Det funkade ganska bra vad jag vet, ingen vill ju att deras misse ska bli fångad i en fälla liksom ...
 
Kan du sätta någon film tänker så katten utifrån inte ser in? Finns ju solskyddsfilm eller frostat.

Klart de varit "tillmötesgående" de har ju inte drabbats av det. :meh:

Ruggigt tråkigt för dig att hamna i den sitsen
Hmm, kanske om det finns någon film som inte hindrar vår kisse från att se ut. Hon gillar att sitta där och spana.
Frostat går ju inte, då kan inte hon se ut. Solskyddsfilm eller sådana spegelfilm hindrar väl bara insyn i vissa ljuslägen tror jag? Vet att jag kollade på det när vi flyttade hit..
 
Har tidigare bott i en brf som hade förbud mot utekatter. De hotade alltid med att sätta ut fällor att fånga katterna i. Jag vet inte om de någonsin har använt fällorna men det var liksom ett stående hot som alla visste om. Det funkade ganska bra vad jag vet, ingen vill ju att deras misse ska bli fångad i en fälla liksom ...
Låter ju bra! Tyvärr har inte vår BRF någon sådan tydlig regel..
 
Hmm, kanske om det finns någon film som inte hindrar vår kisse från att se ut. Hon gillar att sitta där och spana.
Frostat går ju inte, då kan inte hon se ut. Solskyddsfilm eller sådana spegelfilm hindrar väl bara insyn i vissa ljuslägen tror jag? Vet att jag kollade på det när vi flyttade hit..
Det finns. Om inte annat finns det sådan man kan sätta på bilens sidorutor. Brukar finnas på metervara och ser då mörkt ut utåt och nästintill som vanligt inifrån.
 
Det finns. Om inte annat finns det sådan man kan sätta på bilens sidorutor. Brukar finnas på metervara och ser då mörkt ut utåt och nästintill som vanligt inifrån.
Är du säker?
För de jag har kollat på är beroende av att ljusförhållandet är på ett särskilt sätt. Sådana man har i bilen tonar väl alltid ner inifrån.
 
Det här bidrar inte jättemycket, men mina katter triggar varandra när de ser varandra genom fönster. Face to face inga problem, men på varsin sida så river de allt i fönster karmen för att komma åt den andra och den på utsidan studsar mot fönstret. De verkar inte alls känna igen varandra eller så behöver de lukten för att avgöra?
D.v.s. om du nätar in så behöver det inte betyda att de ger sig på varandra, däremot så förstår jag om du inte vill testa.
 
Fascinerande hur det samtidigt som den här tråden om hur utekatter i villaområden förstör för grannarna samtidigt finns en tråd om att katter ska vara ute - även i villaområden.
Det här är dock inte ett villaområde. Det är främst lägenheter i området med några få villor eller radhus inklämda här och var. Området är dessutom byggt så att husen står ovanligt tätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp