Utfodringar

M

maiden

I blivande stallet blir det bara utfodring två gånger om dagen :( Jag har inte möjlighet att alltid kunna ge en extra gång. Det bli morgon och kväll, höet ute i hagen på morgonen blir på vintern(när det inte är lerigt i hagen) i stort sett fri tillgång....

M

maiden

jo, har oxå tänkt på det. Men ville bara försäkra mig om att andra oxå tänkte liknande :smirk:

I mitt förra stall var det utfodring bara 2ggr/dag. Mitt ex. hade konstruerat en stor höhäck som skulle fyllas fullt och den tog minst 16-20kg. Det skulle räcka till 4 st, varav en nordis, arab och 2 shettisar...Det funkade alldeles utmärkt. Jobbar man och har gott om hö så är det ett alternativ. Jag förmodar att era hästar får kraftfoder inne precis innan utsläpp och vid insläpp kraftfoder+hö...

P

Pyrusan

Har de fri tillgång på höet i hagen är det nog ingen fara.
Det är värre om det bara fått mat två gånger/dag.
Hästar mår ju bäst av lite flera gånger! :)

H

Hawaii

Förlåt att jag snor lite utrymme, men jag undrar hur din sambo byggde foderhäcken? Vi ska nämligen göra en foderhäck till hästarna i lösdriften, men vi har inte kommit på någon bra lösning ännu. Vill du förklara? :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
1 561
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Min häst visar ju ganska tydligt att hon dels föredrar att vara ute så mycket som möjligt och dels mår bättre i magen av att äta hela...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 252
Senast: Blyger
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
756
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej! Hur ofta tvättar ni hästens ben och hovar nu när det är så lerigt i hagarna? Vi har uteboxar med stallgång klädd med vindnät och...
2
Svar
24
· Visningar
1 922
Senast: Lilla vän
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tråd för random bilder med roliga texter II
  • Vision bord
  • Hej