Utkastad från universitetskurs, panik!

Singoalla

Trådstartare
Jag sitter här och är helt förskrossad. Jag ska läsa en sommarkurs (distans, internetbaserad) som började igår. Jag har blivit antagen, och jag har varit inne på "Mina studier" och registrerat mig på kursen för två veckor sedan som man ska. Jag har varit inloggad på Fronter och laddat ner schemat, skrivit in alla seminarier i min kalender och kände att jag hade koll på allt. Så ser jag idag när jag loggar in ser jag att man ska ha skickat ett mail till kursansvarige senast kl. 16.00 idag och skrivit att man vill läsa kursen, annars blir man avregistrerad :eek: Detta har alltså postats idag och jag hade ingen chans att hinna se detta då jag loggade in först på kvällen.

Blev blev helt förtvivlad och mailade kursansvarige att jag inte fått informationen tidigare och att jag vill läsa kursen. Men det var för sent, kursansvarige hävdar att informationen stått på sidan sedan april och att hon dessutom skickat ut mail. Jag har inte fått några mail, och informationen har inte stått sedan april. Jag gjorde en print-screen och skickade över där jag visade hur min sida ser ut, och att informationen dök upp först idag. Men hon säger bara att jag missat deadline och att jag nu avregistrerats :( Jag ser ju att en stor mängd andra studenter registrerat sig så på något sätt måste ju informationen nått fram till folk, men jag har letat mig fördärvad både i Fronter och i min inkorg men kan inte hitta den. Vilket jag även print-screenat och visat.

Jag sa att jag måste få överklaga detta på något sätt, och hon hänvisade till sin chef och studentkåren med orden "Men jag vet inte om de är här på sommaren". Vad ska jag göra? :( Om jag inte får läsa kursen får jag heller inte CSN och kommer inte kunna betala hyran, mat eller räkningar denna månaden. Jag är helt förkrossad och den kursansvarige vägrar hjälpa mig. Kan de verkligen göra såhär? Jag kan verkligen inte hitta att jag fått informationen hur mycket jag än letar, och även om jag skulle ha missat den.. är straffet verkligen rimligt?

Hjälp! :(
 
Lugn. Du har registrerat dig, det är det viktiga.
I morgon ringer du till studievägledaren på det universitet/ den högskola du läser på. Förklara. Var tydlig med att du registrerat dig i tid. Har studievägledarna semester letar du fram numret till prefekten på institutionen, finns på hemsidan.
Tänk på att lärosätena får pengar för varje student de får igenom, det ligger i deras intresse att du kommer igenom så att de får pengar. De mindre högskolorna (tex Falun, Gävle) är extra medvetna om detta.

Andas. Du har registrerat dig.
 
@Singoalla
Ring kåren direkt! Hos oss jobbar de på kansliet under större delen av sommaren.
Om du är registrerad på kursen så är du ju registrerad? Förstår inte varför du även behöver maila kursansvarig också?
 
Tack fina ni! :heart Jag ska ringa till högskolan direkt i morgon och försöka prata med någon vettig som kan hjälpa mig. Jag har haft det lite tufft på sistone så just nu har jag verkligen noll resistans för motgångar. Jag tycker också att det är märkligt att jag ska behöva maila kursansvarig? Jag har aldrig varit med om något liknande och hade därför verkligen inte en tanke på något sådant. Första deadline på uppgift är på måndag nästa vecka och första seminariet dagen efter, det är väl det man ska ha koll på tänkte jag.

Hoppas verkligen någon kan hjälpa mig. Vet inte vad jag ska ta mig till annars..
 
@Singoalla
Ring kåren direkt! Hos oss jobbar de på kansliet under större delen av sommaren.
Om du är registrerad på kursen så är du ju registrerad? Förstår inte varför du även behöver maila kursansvarig också?

På sommardistanskurserna har de nästan alltid något slags aktivt moment förutom registreringen. Antagligen för det är en enormt stor procent som registrerar sig men inte mer.

Däremot de kurser jag läst så det har alltid varit både en och fem som bommat deadline för det obligatoriska aktiva momentet (jmf med skicka mail) - men det har aldrig varit problem ens när folk kommit en - två veckor efter oxh "oj hoppsan". Så tycker TS-lärare är väl mycket gestapo. Och tycker det borde gå att fixa om läraren bara vill.
 
Nu har jag ringt men ingen är på plats, varken avdelningschef eller rektor. Administratören säger att han inte har någon befogenhet att ta beslut över kursansvarige och kåren går inte att nå. I växeln kopplas jag bara om till personer som inte svarar. :( Vad gör jag, vad blir nästa steg?
 
På sommardistanskurserna har de nästan alltid något slags aktivt moment förutom registreringen. Antagligen för det är en enormt stor procent som registrerar sig men inte mer.

Däremot de kurser jag läst så det har alltid varit både en och fem som bommat deadline för det obligatoriska aktiva momentet (jmf med skicka mail) - men det har aldrig varit problem ens när folk kommit en - två veckor efter oxh "oj hoppsan". Så tycker TS-lärare är väl mycket gestapo. Och tycker det borde gå att fixa om läraren bara vill.

Ja, och läraren vill inte.. Är samma tjej som är lärare och kursansvarig fick jag veta nu. Tidigare har det varit två olika. Hon totalvägrar verkligen..
 
Nu har jag ringt men ingen är på plats, varken avdelningschef eller rektor. Administratören säger att han inte har någon befogenhet att ta beslut över kursansvarige och kåren går inte att nå. I växeln kopplas jag bara om till personer som inte svarar. :( Vad gör jag, vad blir nästa steg?

Civil olydnad. Gå kursen ändå och säg till Fröken Gestapo att missförståndet som uppstått håller på att redas ut.

Jag förstår förfarandet, eftersom många registreras som uteblir. Men jag förstår inte alls oviljan att lösa ett uppenbart missförstånd.
 
Civil olydnad. Gå kursen ändå och säg till Fröken Gestapo att missförståndet som uppstått håller på att redas ut.

Jag förstår förfarandet, eftersom många registreras som uteblir. Men jag förstår inte alls oviljan att lösa ett uppenbart missförstånd.

Frågan är om det hjälper mig när det är hon som är lärare, ska jag delta på hennes seminarier och skicka in mina uppgifter till henne? Hon kommer ju varken registrera min närvaro eller läsa mina uppgifter :crazy:

Åh vilket trassel.. Jag skulle förstå mer om informationen varit tydlig men nu kan jag som sagt inte hitta den ens när jag lusläser alla dokument. Det måste ju finnas någonting som heter typ "bristfällig information" eller nåt.
 
Frågan är om det hjälper mig när det är hon som är lärare, ska jag delta på hennes seminarier och skicka in mina uppgifter till henne? Hon kommer ju varken registrera min närvaro eller läsa mina uppgifter :crazy:

Åh vilket trassel.. Jag skulle förstå mer om informationen varit tydlig men nu kan jag som sagt inte hitta den ens när jag lusläser alla dokument. Det måste ju finnas någonting som heter typ "bristfällig information" eller nåt.
Men känner du ingen som ska gå kursen då som du kan fråga var den infon finns. Du har väl fått nån lista på vilka som har sökt eller så får du ingen för att du inte är antagen. Annars finns den ju på det ställe där den ska hållas.
 
Men känner du ingen som ska gå kursen då som du kan fråga var den infon finns. Du har väl fått nån lista på vilka som har sökt eller så får du ingen för att du inte är antagen. Annars finns den ju på det ställe där den ska hållas.

Jag känner ingen som ska gå kursen, men visst skulle jag kunna fråga någon av de antagna. Problemet är ju bara att läraren redan har sagt vart informationen finns, i "Meddelanden" samt i utskickade mail. Bara det att jag inte har fått några mail, samt den enda informationen som står i mina "meddelanden" kom först igår och inte tidigare som läraren hävdar. Jag blev antagen till kursen ganska sent så jag vet inte om det kan ha påverkat när min information kom.
 
Jag känner ingen som ska gå kursen, men visst skulle jag kunna fråga någon av de antagna. Problemet är ju bara att läraren redan har sagt vart informationen finns, i "Meddelanden" samt i utskickade mail. Bara det att jag inte har fått några mail, samt den enda informationen som står i mina "meddelanden" kom först igår och inte tidigare som läraren hävdar. Jag blev antagen till kursen ganska sent så jag vet inte om det kan ha påverkat när min information kom.
Men fråga nån av de antagna hur o vad det stod i deras mail o när dom fick det. Skicka mail till rektor, nån på kåren prefekt o beskriv ditt problem. Dom brukar läsa sina mail även om dom är på semester ;)
 
Men fråga nån av de antagna hur o vad det stod i deras mail o när dom fick det. Skicka mail till rektor, nån på kåren prefekt o beskriv ditt problem. Dom brukar läsa sina mail även om dom är på semester ;)

Är igång och jagar folk för fullt, börjar ge upp på telefon nu så mail blir nästa steg.
 
Är igång och jagar folk för fullt, börjar ge upp på telefon nu så mail blir nästa steg.
Du kanske får ett autosvar på mejlen att dom är på semester men var lugn dom läser ändå :D. Dom med höga tjänster brukar i mejlet ange mobilnummer som man kan nå dom på om det är akuta saker :angel:
 

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 484
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 928
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 205
Senast: Lobelia
·
H
Hästmänniskan Jag har inte ens varit inloggad på buke på evigheter, men idag blev jag så irriterad att jag bara måste få gnälla av mig i en tråd och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 725
Senast: Mela94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp