Utlands-katter. Hjälp!

Milene

Trådstartare
Är precis hemkommen efter en vecka på en grekisk ö. Det har varit en underbar och fantastisk vecka. Men....... Dessa arma katter som fanns överallt....:cry:

Någon som vet någon organisation som stöttar och hjälper dessa stackars djur? Skulle gärna bidra med nåt, förslagsvis ekonomiskt, i dagsläget. Katterna behöver skabbmedel, avmaskning och helst kastrering/sterilisering så de inte blir fler. Sår, varbölder, usch vad man känner sig maktlös!!! 😭

Nån som har kontakter???

Gäller ffa Kefalonia.
 
Har inte varit på Kefalonia. Men det verkar som om ARK är ett bra val.

http://www.animalrescuekefalonia.com/

Även på facebook som Doris ARK Animal rescue Kefalonia.

För en kattmänniska kan det vara fruktansvärt att vara i Grekland. Enda trösten är att det numera finns animal welfare-organisationer på väldigt många ställen.
Tack snälla för tipset! :up::heart Vet du om det är en seriös organisation..? Ska försöka kolla upp den lite iaf, men vid första anblick verkar den ok.

Ja, katterna där hade det inte så lätt....:crazy::cry: Dock såg alla hästar som vi såg helt ok ut, även de få nötdjur vi såg.

Tack än en gång!
 
Tack snälla för tipset! :up::heart Vet du om det är en seriös organisation..? Ska försöka kolla upp den lite iaf, men vid första anblick verkar den ok.

Ja, katterna där hade det inte så lätt....:crazy::cry: Dock såg alla hästar som vi såg helt ok ut, även de få nötdjur vi såg.

Tack än en gång!
Jag känner inte till den, men jag tyckte att den såg ok ut. Man har ju inte jättehöga krav när man är så desperat som man lätt blir när man är i Grekland. Det är så hemskt att se, många gånger.

På den lilla ö där jag håller till mest är det oftast lätt att vara, där är många katter kastrerade, flest i den by där jag håller till. Men i den andra byn hittades 20 katter döda i våras. Förgiftade. Och även i ”min” by har nyligen åtminstone en katt hittats döende med skum runt munnen, och flera andra som brukar komma till ett expat-par och få mat slutade plötsligt att komma. Folk är så upprörda att de polisanmält, men man vet inte vem det är som antagligen lägger ut förgiftad mat till katterna. 😡
 
Jag känner inte till den, men jag tyckte att den såg ok ut. Man har ju inte jättehöga krav när man är så desperat som man lätt blir när man är i Grekland. Det är så hemskt att se, många gånger.

På den lilla ö där jag håller till mest är det oftast lätt att vara, där är många katter kastrerade, flest i den by där jag håller till. Men i den andra byn hittades 20 katter döda i våras. Förgiftade. Och även i ”min” by har nyligen åtminstone en katt hittats döende med skum runt munnen, och flera andra som brukar komma till ett expat-par och få mat slutade plötsligt att komma. Folk är så upprörda att de polisanmält, men man vet inte vem det är som antagligen lägger ut förgiftad mat till katterna. 😡
Ja man önskar ju att de hade det lite bättre....... Verkar som de har en helt annan syn på katter än vad vi har här. Förstår inte att de bara kan låta det vara så, speciellt i turistområden? Tycker de inte det är pinsamt när folk står och förfasar sig utanför restaurangerna..?

Tack för tipsen iaf, ska spinna vidare på det! :up::heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp