Utlandsflytt

P

PRE

Vad krävs för att få ta med katten utomlands till annat EU-land exempelvis Italien? Och vad krävs för att sen få ta med katten hem till Sverige igen?

Sv: Utlandsflytt

Jag känner en som flyttade från Italien till USA med katten...det krävdes bara vaccinationer. MEN varje land har sina egna regler för in/utförsel av djur. Så endera kontaktar du veterinärmyndigheten i det land du ska besöka eller deras ambassad i Sverige. Det står på Jordbruksverkets sida.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fick en kattmöbel begagnat för ett tag sen, sen har den blivit stående nån månad i garaget. Hur tänker ni kring sånt? Stress för...
Svar
7
· Visningar
727
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Har googlat men är fortfarande osäker på hur det hela fungerar. En uppfödare utomlands (EU-land) lånar ut en hund till mig för att...
Svar
7
· Visningar
853
Senast: Red_Chili
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
1 076
Övr. Katt Är det någon som har koll på vad som händer om en säljare/uppfödare får information som gör att denna inte vill genomföra köpet och en...
Svar
4
· Visningar
1 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg