Utlandsflytt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare PRE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 700
P

PRE

Vad krävs för att få ta med katten utomlands till annat EU-land exempelvis Italien? Och vad krävs för att sen få ta med katten hem till Sverige igen?

Sv: Utlandsflytt

Jag känner en som flyttade från Italien till USA med katten...det krävdes bara vaccinationer. MEN varje land har sina egna regler för in/utförsel av djur. Så endera kontaktar du veterinärmyndigheten i det land du ska besöka eller deras ambassad i Sverige. Det står på Jordbruksverkets sida.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
18
· Visningar
1 098
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hej! Har en kastrerad katthona (4år) och en kastrerad katthane (ca 7 mån), där jag fick hem lillen i vintras 12 v gammal och satte ihop...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: moster_punk
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 260
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 590
Senast: Tiger tok
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur