Utlandssvenskar i Tyskland!

Got2Be

Trådstartare
Jag hoppar att tråden ligger rätt!

Hejsan!

Jag har bott i Tyskland i 1,5 år nu. Fick kontakt med en svenska som bodde några mil ifrån mig men tyvärr flyttade hon till USA och jag längre söderut!

Jag skulle tycka att det var kul att ha kontakt med andra utlandsvenskar som man kan dela erfarenheter med osv:)

Jag hoppas på att kanske kunna knyta nya kontakter!:)

Finns det någon utlandssvensk här?:D
 
Sv: Utlandssvenskar i Tyskland!

Kanske skulle få större napp på senior? :) Alternativt göra en tråd för utlandssvenskar i allmänhet?

Jag bor inte i Tyskland, än, men det finns i planerna. Så jag är jätteintresserad av att höra andras erfarenheter om det hela och kanske få lite råd och tips inför det. :)
 
Sv: Utlandssvenskar i Tyskland!

Det har ju kanske rätt i!:)
Ja, fast jag tycker det är nügot roligare med just folk frün Tyskland:)

Spännande! :):bump:
 
Sv: Utlandssvenskar i Tyskland!

Finns sen tre år tillbaka i Bremen :)

PS; Finns i alla fall minst 2 st till svenskar i Tyskland som hänger på Senior. Jag tror tråden skulle få mer svar där.
 
Sv: Utlandssvenskar i Tyskland!

Jag bodde i Tyskland tills för ett år sen, men är nu tillbaka i Sverige igen. Men planer finns på att ev flytta tillbaka igen.
 
Sv: Utlandssvenskar i Tyskland!

Hoppas det är okej att jag kapar din tråd lite och ställer några frågor som ni gärna får svara på? :)

1. Vad fick er att flytta till Tyskland?

2. Vart har ni bott? Positivt/negativt om det/de ställena?

3. Vad har ni gjort där (jobb, plugg)?

4. Hur trivs/trivdes ni? Positiva/negativa erfarenheter av landet och folket?

5. Blev ni kvar längre än ni tänkt från början? Varför/varför inte?
 
Sv: Utlandssvenskar i Tyskland!

Absolut!
Kan ju svara själv:)

1. Möjligheter med hästar

2. Nottuln = Trångsynt, katolsk, mycket pensionärer, konstiga, dryga människor. Inte alls att rekommendera! Bor nu i Bad Homburg och är trivs jag 1000 ggr bättre!

3. Började med att plugga häst, men blev så jävla illa behandlad att jag ville ta livet av mig så jag slutade. Ska nu börja plugga på universitet till hösten!:D

4. Jag trivs bra! Gillar det sociala livet! Tyskarna kan vara rätt hårda och rak på sak! Gör du något på jobbet som inte är rätt så får du höra det rätt ordentligt, men sen är det glömt också!

5. Jag bor fortfarande här så jag kan inte svara på frågan:p
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 086
Senast: kolblakkur
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 758
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 820
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 037
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp