Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Mineur

Trådstartare
Moderator
På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett program på YouTube som heter 30 Days of Yoga och görs av Adriene. Passen är mellan 15-30 minuter långa och hittas här: https://www.youtube.com/playlist?list=PLui6Eyny-UzwxbWCWDbTzEwsZnnROBTIL

Jag kommer alltså att dra igång den 23 november och "gå i mål" den 22 december. Det känns som att det ligger helt rätt i tiden att investera lite extra mycket energi & tid i något som man kan göra hemma på egen hand och som dessutom är bra för både den fysiska och den mentala hälsan. Är det någon annan som vill haka på?

Min plan är att uppdatera här varje dag för att hålla mig själv "accountable" och för att det blir kul att kunna gå tillbaka och följa sina framsteg (som det förhoppningsvis blir en del av). Jag ska också be sambon att ta bild på mig när jag gör t.ex. brygga och downward dog för att jag sedan ska ha något att jämföra med på slutet. Jag är ungefär lika vig som en stelopererad säl för tillfället och har en hel del problem med ryggen och nacken, så jag hoppas att det här ska göra susen. Även min mentala hälsa kan behöva en liten boost.

Häng gärna på om ni vill och börja gärna redan nu såklart - den enda anledningen till att jag väntar är att jag är på resande fot och vill vänta tills jag kommer hem!
 
Jag är på! Kommer dock köra Adrienes "Dedicate" - utmaning istället. Också yoga. Också 30 dagar. Så jag anser mig kvalificerad för tråden :D

Körde första passet idag ("Foundations") och är nöjd med en mjukare start och repetition av grunderna.
 
Får man hänga på, men göra plankan och rygglyft varje dag istället? Jag provade yoga och jag kände mig bara stel och klumpig. :laugh:
 
Låter kul, jag testar att hänga på. Men om jag lyckas avsluta är en annan sak. Är överviktig, så vissa positioner är svåra och jag får lätt ont i handlederna när man ska ha vikt på dem. Så är det mycket sådant finns risk att jag hoppar av.

Kör annars lite yoga ibland, men då blir det yinyoga.
 
Vad kul att vi blir ett par stycken! Man kan väl hänga på helt på sina egna premisser tänker jag! Innebär det att man satsar på att göra plankan varje dag istället eller helt enkelt använder hela grejen till att motivera sig att yoga typ en eller två dagar i veckan så är det precis lika bra det :)

Det kommer nog att bli svårt även för mig att hålla igång i 30 dagar i sträck, men jag får lite snålskjuts av det faktum att jag kommer att sitta i karantän de två första veckorna och därmed inte ha någonting att göra utöver jobbet. Ursäkten "jag hinner/orkar inte" kommer inte att funka, med andra ord :D Det samt det faktum att jag är både envis och tävlingsinriktad hoppas jag kommer att hjälpa mig att hålla i det...
 
Vad kul att vi blir ett par stycken! Man kan väl hänga på helt på sina egna premisser tänker jag! Innebär det att man satsar på att göra plankan varje dag istället eller helt enkelt använder hela grejen till att motivera sig att yoga typ en eller två dagar i veckan så är det precis lika bra det :)

Det kommer nog att bli svårt även för mig att hålla igång i 30 dagar i sträck, men jag får lite snålskjuts av det faktum att jag kommer att sitta i karantän de två första veckorna och därmed inte ha någonting att göra utöver jobbet. Ursäkten "jag hinner/orkar inte" kommer inte att funka, med andra ord :D Det samt det faktum att jag är både envis och tävlingsinriktad hoppas jag kommer att hjälpa mig att hålla i det...
Jag kommer börja lite senare, men jag har en godkänd ursäkt med ryggskott. :laugh: vilket också är anledningen till att jag måste stärka bål/rygg utöver vanlig träning. :)
 
Låter spännande! Jag ska överväga. :D Behöver verkligen få in en träningsrutin och vädret är SÅ kasst just nu. Inte ens hundarna vill gå ut.
 
Jag har ju i flera månader nu tänkt att jag ska ta tag i yogandet, så den här tråden får fungera som en spark i baken. Jag är på! Börjar också på måndag.
 
På tal om - vad har ni för mattor? Funderar på att investera i en ny. Har en tunn, billig matta som helst av allt bara vill rulla ihop sig.
 
Åhh jag hänger på. Måste ta tag i mig skälv känner jag. Förhoppningsvis kan det få mig att bli lite piggare också.
På tal om - vad har ni för mattor? Funderar på att investera i en ny. Har en tunn, billig matta som helst av allt bara vill rulla ihop sig.
Jag har en "billig" från Rusta. Tror den kostade nån hundralapp eller två. Men den har beläggning på mattan på bägge sidor så den liksom ligger tungt på golvet och inte rullar ihop sig.
 
På tal om - vad har ni för mattor? Funderar på att investera i en ny. Har en tunn, billig matta som helst av allt bara vill rulla ihop sig.

Jag har en från casall, köpt för flera år sedan. Möjligen lite hal för händerna men tjock och fungerar utmärkt i övrigt. Funderar dock på en ny då den numera ligger permanent utrullad i sovrummet. Svart gummi inte jätteroligt att titta på.
 
Jag är hänger gärna på! Kan nog inte riktigt utmana mig med övningar för att öka styrka och vighet pga. spinal stenos och diskbråck, men skulle verkligen behöva komma igång med avslappningsövningar :up:
 
Jag hänger på! Det blir nog inte exakt varje dag och jag kommer ofta ha sällskap av min ettåring så jag är nöjd över de övningar jag lyckas göra :D Min ursäkt det senaste året har varit att jag ”ändå inte kan göra ett helt pass”, men gör jag några uppmjukande övningar för axlar och nacke och en down dog så är det ju mycket bättre än ingenting!

Så: starta en video varje dag och göra det jag kan :D
 
... så vissa positioner är svåra och jag får lätt ont i handlederna när man ska ha vikt på dem. Så är det mycket sådant finns risk att jag hoppar av.

Kör annars lite yoga ibland, men då blir det yinyoga.
Tänk på att "koppla på" hela händerna så att det inte är handlederna som bär all vikt ensamma! :)
Alltså så att du känner att du pressar ned fingertopparna och alla knogar i mattan.
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 535
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 774
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 203
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 822
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp