Utmaning: Yoga varje dag i 30 dagar

Yogar med studion (via zoom) några dagar så inte hunnit så mycket längre i utmaningen.

Är ändå så tacksam över yogandet. Vi har fått in Covid på jobbet, var väl bara en tidsfråga egentligen och sjukt att vi klarat oss så länge. När jag yogar är typ enda gången jag inte går runt och analyserar mitt mående och letar symptom.
 
Pass 26 hann jag med idag medans maten var i ugnen, väldigt högt tempo idag tyckte jag, det var lite svårt att hinna med ibland. Men det kan även ha varit jag som hade tankarna på andra ställen.
 
Pass 26 hann jag med idag medans maten var i ugnen, väldigt högt tempo idag tyckte jag, det var lite svårt att hinna med ibland. Men det kan även ha varit jag som hade tankarna på andra ställen.
Jag tyckte precis samma sak om pass 27 men vet med mig att jag var lite extra disträ just idag p.g.a dålig planering från min sida. Nåja, alla pass kan inte kännas 100% (eller ens 75)!
 
Snart i mål! Blev dubbelpass idag, Dag 28 Dedicate, och Dag 1 på den klassiska 30 Days of Yoga. Min partner ville gärna testa idag, så vi ska köra originalserien tillsammans. Blir kanske inte varje dag (vi bor inte tillsammans), men känns kul att han vill lära sig!
 
Jag tyckte precis samma sak om pass 27 men vet med mig att jag var lite extra disträ just idag p.g.a dålig planering från min sida. Nåja, alla pass kan inte kännas 100% (eller ens 75)!
Jag var nog mer med idag även om jag inte kunde göra allt pga av blått knä :cautious: Jag undrar jag hur mitt knä ser ut i morgon. Men pass 27 genomfört med lite anpassningar.
 
Så, nu har jag gjort 28 (lugnt!) och 29 (kul med både flow och balans) också! Pass 30 brukar vara "gör vad du vill", vilket jag faktiskt brukar hoppa över :o

Tänkte haka på resten av världen och göra hennes nya 30-dagars för 2021 med start i januari. Så frågan är vad jag ska göra fram till dess. Är lite sugen på att köra originalet igen och kanske dra på med två pass per dag nu under julledigheten.
 
Jag avslutade pass 29 klockan 23:56 - SÅ nära att missa en dag har jag aldrig varit :laugh:

Känns helt galet att det är sista passet imorgon! Tror jag satsar på att göra det på förmiddagen så jag kan njuta av känslan hela dagen sen :)
 
Sagt och gjort. Gjorde pass 14 i originalserien. Kul att jag känner igen serien trots att det var säkert 4-5 månader sen jag gjorde det. Märkbart stelare såhär på morgonen jämfört med sen kväll då jag brukar göra yogan. Överraskade mig själv genom att kunna gå från crescent lunge (knä i, armar uppåt) till high lunge (lyft knä) utan att vingla det minsta.
 
JAG ÄR KLAR! :banana::banana::banana:

Pass 30 avslutades nyss och jag är så jädra stolt över mig själv ska jag säga! Det har tagit emot ordentligt vissa dagar och har tidvis varit svårt att passa in i schemat under en av de stressigaste och mest uttröttande jobbperioder jag haft på länge. Men varje dag har jag tagit mig fram till mattan till slut, genomfört hela passet och varje gång har det känts underbart efteråt. Jag har utvecklats mycket både fysiskt och mentalt och yogan har verkligen blivit den där fristaden som framförallt min mentala hälsa har behövt den senaste månaden. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det här tidigare... ;)

Nu till några bilder på hur jag har utvecklats rent fysiskt under de här dagarna. De övre bilderna togs på dag 1 av utmaningen (den 22 november), och de undre togs på dag 28 (den 20 december). Störst skillnad tycker jag att det är på de första två bildserierna, vilket jag tror beror på att jag blivit av med en hel del stelhet i bröstryggen. Det behövde jag verkligen, mer än något annat, så det känns lite extra bra!

day1_5fe1da552a6b22679572d1f3.jpg

day28_5fe1da2c2a6b22a6f7b54b4f.jpg


day1_1_5fe1da2e2a6b22a6ddbf99f3.jpg

day28_1_5fe1da302a6b22a6ddbf99f4.jpg


day1_2_5fe1da32e087c3693ffc54f5.jpg


day28_2_5fe1da34ddf2b336b82c0a08.jpg
 
Nu är jag i mål! Så stolt över mig själv som kom ikapp de missade dagarna och inte gav upp när jag var konstant illamående i fem dagar! Lite sugen att köra den som kommer nu i januari, men har ju tjuvstartat en ny 30-dagars med partnern, så vi får se hur det blir.
 
JAG ÄR KLAR! :banana::banana::banana:

Pass 30 avslutades nyss och jag är så jädra stolt över mig själv ska jag säga! Det har tagit emot ordentligt vissa dagar och har tidvis varit svårt att passa in i schemat under en av de stressigaste och mest uttröttande jobbperioder jag haft på länge. Men varje dag har jag tagit mig fram till mattan till slut, genomfört hela passet och varje gång har det känts underbart efteråt. Jag har utvecklats mycket både fysiskt och mentalt och yogan har verkligen blivit den där fristaden som framförallt min mentala hälsa har behövt den senaste månaden. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det här tidigare... ;)

Nu till några bilder på hur jag har utvecklats rent fysiskt under de här dagarna. De övre bilderna togs på dag 1 av utmaningen (den 22 november), och de undre togs på dag 28 (den 20 december). Störst skillnad tycker jag att det är på de första två bildserierna, vilket jag tror beror på att jag blivit av med en hel del stelhet i bröstryggen. Det behövde jag verkligen, mer än något annat, så det känns lite extra bra!

day1_5fe1da552a6b22679572d1f3.jpg

day28_5fe1da2c2a6b22a6f7b54b4f.jpg


day1_1_5fe1da2e2a6b22a6ddbf99f3.jpg

day28_1_5fe1da302a6b22a6ddbf99f4.jpg


day1_2_5fe1da32e087c3693ffc54f5.jpg


day28_2_5fe1da34ddf2b336b82c0a08.jpg
Wow! Bra jobbat. Och vilken skillnad, kul att du dokumenterat så man ser så tydliga framsteg :)

Jag har kommit av mig helt, men tänkte nu när jag har lite extra ledigt kanske jag lyckas göra den sista halvan.
 

Liknande trådar

Hundträning Tjohooo! Nu börjar det dra ihop sig sig. Utan att skämmas så snor jag en fotutmaning (gå gärna in och tryck på gilla knappen på...
9 10 11
Svar
200
· Visningar
8 581
Senast: Brie
·
Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 805
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Dagbok Jag är helt novis i området och har testat yoga en gång tidigare i mitt liv, den gången med blandade känslor. Idag gjorde jag dock dag 4...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 214
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 872
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp