Utökad barnomsorg (möte med barnets pedagog)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen har det skett. Vi har fått utökad barnomsorg. Utan problem. Något som går framåt i livet. Känns bra. Bra för dottern och bra för hennes ständigt trötta mamma.

Jag och dotterns pedagog hade ett trevligt möte idag. Bestämde vilka tider hon skulle gå, och pratade lite allmänt om hur det går för henne på förskolan. Det går bra, hon äter bra, leker jätte bra och håller jämt igång. Hon sitter inte mycket still inte och cyklar som en galning :D.

Jag passade också på att ta upp min oro för svärmor idag. Började faktiskt med att säga att jag trivs väldigt bra med förskolan och de som jobbar kring dottern. Hon trivs jätte bra där och det märks när vi ska gå dit. Men att svärmor och vi har en väldigt dålig relation och att jag vill att de inte pratar med henne om dottern. Alls. Pedagogen förstod precis vad jag ville få fram, hon sa att jag inte behövde vara orolig, att de har tystnadsplikt och att de inte pratar med svärmor om dottern alls. Jag som har extremt svårt att ta upp något jag är orolig för började skaka och blev väldigt obekväm vilket hon säkert såg och förstod eftersom de vet om min PTSD i och med intyget från min psykolog.

Så nu är jag lugnare. Och känner mig rätt bra som vågade ta upp det.
 

Igår var vi och hälsade på svärfar. Dottern blev överlycklig för det var ett tag sen sist i och med att svärmor gick väldigt mycket över gränsen sist. Svärmor jobbade i alla fall men precis när vi skulle åka hem kom hon. Vi åkte därifrån utan ett hej, inte ens en vink från våran sida och en stund efter fick min man ett sms där hon bad om ursäkt och menade att hon bara ville väl.

Jag kan inte tycka att kritisera våra vänner, kalla dom dåliga förebilder för att dom röker och tycka synd om vårat barn som inte får gå på bamsegympa är att mena väl men okej då. Vad vi än gör är fel. Så vi håller avstånd från henne ett tag till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 808
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 180
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Det kanske inte är så många som vill läsa om mig men ifall nån vill veta vad som händer så tänkte jag bara skriva lite om några o lika...
2
Svar
26
· Visningar
2 281
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp