Utredning inleds mot Elitloppsvinnaren

I söndags vann Propulsion Elitloppet i imponerande stil. Nu anklagas stjärnhästen för att ha varit nervsnittad innan den blev svensk-ägd, vilket därmed kan ha stridit mot det svenska dopningsreglementet. Svensk travsport har beslutat att inleda en utredning.
”Jag har noll ork, men jag lider mest med min häst och hans skötare just nu. Jag vill inte uttala mig mer innan utredningen är klar”, skriver Daniel Redén i ett sms till SVT Sport.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ansvarig för Svensk Travsports interna utredning var Pehr Jern, extern utredare. Han riktar hård kritik mot utredningen som gjordes på...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Elitloppsvinnaren Propulsion är nervsnittad och samtliga svenska resultat stryks och 26,3 miljoner kronor ska återbetalas av Stall Zet...
Svar
0
· Visningar
1 002
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Stjärnhästen Propulsion har tävlat olovligen i Sverige sedan 2015 då han blev nervsnittad i USA innan han kom till Sverige. Efter att...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Daniel Redén har inte velat uttala sig sedan Svensk Travsport presenterade sin utredning om Propulsion. I en krönika i Expressen...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp