Utrustning för hemmaträning

Jag har en yogamatta. Inget mer. Och jag kan ärligt säga att den används nästan aldrig ;) Jag är för lat och tycker det är tråkigt! Träning över lag har aldrig lockat mig även om min kropp behöver. Är svag i ryggen och kass hållning.
Min make har ett sånt där "Ab wheel" som han kör med en del så det finns ju hemma också.
 
kul att se alla svar, får väl svara själv också...
Här finns en crosstrainer, som jag använt en del tidigare men den står lite oåtkomligt just nu. Och så har jag gåstavar, ett tränings-gummiband och döttrarna har en kettlebell.

Orsaken till att jag startade tråden var mest för att hitta inspiration till vad mer jag skulle kunna ha nytta av, för att träna de delar av kroppen som behöver det...
 
Jag har yogamatta, gummiband i lite olika utföranden och ett hopprep :)

Tycker det är en ganska bra grund, man kan göra jättemycket övningar med den utrustningen och egen kroppsvikt! Jag försöker att träna några gånger i veckan, blir mer nu när jag jobbar hemma - men det är ganska kul att träna på kvällarna också tillsammans med fyraåringen! Jäklar va rörliga dom är dom små liven - jag är ändå rörligare än genomsnittet för min ålder, men en fyraåring är man inte i närheten av :rofl:
 
Jag lånar tråden för att kolla om någon har tips på snygga kettlebells? Tycker de flesta ser överjävliga ut. :p Vad är det med sport och extremfärger hela tiden?! Vill ju liksom inte släpa in sånt hemma. De ska kunna stå framme på kontoret, annars kommer de nog aldrig till användning.
 
Jag lånar tråden för att kolla om någon har tips på snygga kettlebells? Tycker de flesta ser överjävliga ut. :p Vad är det med sport och extremfärger hela tiden?! Vill ju liksom inte släpa in sånt hemma. De ska kunna stå framme på kontoret, annars kommer de nog aldrig till användning.
Jag hittar massa som bara är svarta vid en snabb googling.
 
Jag hittar massa som bara är svarta vid en snabb googling.

Ja, jag har sett många sådana. Gillar inte looken på de flesta av dom heller. :o Men det är ju absolut ett alternativ!

I mitt stilla sinne tänkte jag att det skulle finnas typ kettlebells i typ järngrå/metallgrå och kanske nått finare läderöverdrag där tyngden står, eller nått sånt. :o

(Kolla här ni som designar sportartiklar! :angel: )
 
Ja, jag har sett många sådana. Gillar inte looken på de flesta av dom heller. :o Men det är ju absolut ett alternativ!

I mitt stilla sinne tänkte jag att det skulle finnas typ kettlebells i typ järngrå/metallgrå och kanske nått finare läderöverdrag där tyngden står, eller nått sånt. :o

(Kolla här ni som designar sportartiklar! :angel: )
Ska vikterna i sig själva vara fina? Det går inte bra med att fixa överdrag som gömmer dem? Typ sy (eller beställa) en måttanpassad "tehuva". Beroende på vad som är fint för dig kan det göras i rent läder, broderat ylle, eller tyg tryckt i något käckt mönster...
 
Jag lånar tråden för att kolla om någon har tips på snygga kettlebells? Tycker de flesta ser överjävliga ut. :p Vad är det med sport och extremfärger hela tiden?! Vill ju liksom inte släpa in sånt hemma. De ska kunna stå framme på kontoret, annars kommer de nog aldrig till användning.
Jag stör mig också på att all träningsutrustning är ful! Och för att få snygg måste en betala en satans massa pengar. Enda hantlarna jag hittat som jag skulle kunna ha framme utan att spy kostar närmare 10000....
 
Jag stör mig också på att all träningsutrustning är ful! Och för att få snygg måste en betala en satans massa pengar. Enda hantlarna jag hittat som jag skulle kunna ha framme utan att spy kostar närmare 10000....

Men eller hur?! Herregud liksom! Tack gode gud för att träningskläderna börjar komma ikapp iaf... :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 036
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 241
Senast: ameo
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 893
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp