Utrustning från försäkringen

fejko

Trådstartare
Jag blev hoppad ur sadeln och blev medvetslös. Fick åka ambulans till sjukhuset. Väl där klippte de sönder mina pikeurridbyxor. Kan man få ut detta på försäkringen? Kan man få ut hjälmen också? Vilken försäkring är det som gäller: olycksfall, hemförsäkring eller häst försäkringen?
 
Jag blev hoppad ur sadeln och blev medvetslös. Fick åka ambulans till sjukhuset. Väl där klippte de sönder mina pikeurridbyxor. Kan man få ut detta på försäkringen? Kan man få ut hjälmen också? Vilken försäkring är det som gäller: olycksfall, hemförsäkring eller häst försäkringen?
När jag fick utrustning uppklippt av ambulanspersonal, så var det min olycksfallsförsäkring som täckte detta.
 
Prata med alla försäkringsbolagen. Du kan bara få ersättning från ett fb för förstörda kläder/hjälm men de kan ha väldigt olika ersättningsgrader och självrisker.

Krya på dig!
 
Jag blev hoppad ur sadeln och blev medvetslös. Fick åka ambulans till sjukhuset. Väl där klippte de sönder mina pikeurridbyxor. Kan man få ut detta på försäkringen? Kan man få ut hjälmen också? Vilken försäkring är det som gäller: olycksfall, hemförsäkring eller häst försäkringen?


Är hästen försäkrad i Agria får du ut på hästens Incidentförsäkring.
Gäller även om man inte äger hästen
 
Mina olycksfallsförsäkringar har ersatt kläder och utrustning vid ridskada. Givetvis då för belopp som angetts i villkoren.
Kolla igenom dina försäkringar och prata med ombuden för respektive.

Det stämmer inte alltid att man bara kan få ut på en försäkring. Så det är värt att gå igenom allt och kolla .
 
idrottsförsäkringen alla medlemmar i en ridklubb har via folksam kan också gå in och täcka en del. Jag fick ut ersättning för läkarbesök och ny hjälm på den.

Gäller bara på aktiviteter anordnade av Svenska Ridsportförbundet, förbundets distrikt eller föreningar eller under enskild ridning och träning och resor i direkt anslutning till dessa.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 011
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 628
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 214
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp