Utrustning till hästköp?

Matiiiiilda

Trådstartare
Hej! Jag och min familj ska köpa vår första häst. Vi kollar just nu runt på stall och när vi har fixat stall ska vi mer seriöst börja kolla på häst. Men nu till min fråga, vad behöver vi köpa inför detta? Kan vi köpa något i förväg (innan vi vet vilket häst det blir)? Vi kommer att skaffa en d-ponny om det hjälper.

Och jag vet såklart många saker vi måste införskaffa, men finns det något man inte tänker på som är bra att ha?

Tacksam för svar!

BFU
 

Bifogade filer

  • B0594B0E-110B-4686-A286-9A441F8976FF.jpeg
    B0594B0E-110B-4686-A286-9A441F8976FF.jpeg
    84,9 KB · Visningar: 13
Ögonbrynsknivar till flugägg! Vi hittade våra på dollarstore och de är oslagbara.

En bra sax är också guld värt.

Sen är det vanliga som hinkar, påsar till hö (om man har stallplatser och vet rutinerna), ryktsaker och apotek som man kan köpa i förväg
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 060
Senast: Bee
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: co-SMAD4
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 830
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 437
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp