Utrustning till hoppryttare

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare provider
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 800
P

provider

Vad tycker ni är snyggast på hoppryttare? Hjälm, kavajer, stovlar m.m? Gärna bild!
Själv tycker jag alltid Tina Lund är kanonsnygg på banan!!

Sv: Utrustning till hoppryttare

i hjälm väg föredrar jag antingen blå sammethjälm från JW eller Victor Hugo med läderspännen, annars GPA..

I kavaj väg gillar jag grått, ingen speciellt direkt jag kommer på nu. Men jag tycker victor Hugo gör fina kavajer.

Annars tycker jag det är roligt att sticka ut från mängden lite så jag letar ofta efter tävlingsutrustning som syns, dock inga självlysande prylar eller något, Stilrent ska det vara ;)

Senast ändrad av en moderator:

Matchande såklart... Blå hjälm= blå kavaj...
Jafg gillar hjälmar med läder spännen och Pikeur kavajer...
Såklart ska det vara läder ridstövlar med snörning fram å dragkedja bak.
Skjorta går bra vilket som, bara det finns plastrong (heter det så) oc´h att dem på mågot sätt ska matcha :)
Hanskar är snyggt och att ha oxå, mörka!

jag tycker att john whitaker har snyggast kavajer och hjälmar ;) :D
Och sedan tycker jag att man ska ha stövlar med dragkedja bak och utan snörrning :smirk: då jag tycker det passar bättre på dressyren.

Håller med dig, jättesnyggt med brun/beige kavaj och cremefärgade byxor!!

Annars marinblå kavaj. Og givetvis stövlar med snörning..

Antingen blå kavaj gärna m guldpasspoal eller sammetskrage i nån annan färg så den "syns lite" och till det mörkblå charles owen hjälm me ljusa läderband.
Eller mörkgrå GPA titium hjälm o grå kavaj (gärna typ svart krage eller nåt så den inte bara är "helgrå").

Svarta stövlar! Gärna ljust cremefärgade ridbyxor.

Tkr det klassiska "svart o vitt" inte passar i hoppning, det ska va lite andra färger o lite mer "go" :)

Jag tycker att du främst ska tänka att matcha färgerna och märkerna tillsammans! *märkesfreak hära!*

JW - :love:

Denna kavajen är fin! Den kostar ca 3000 kr.

Å sen JW hjälm och Brogini stövlar(JW)! Haha.

Hjälmar som jag tycker är fina är de med läderhakband. Tycker att JW eller Charles Owen Hampton med läderhakband är finast. Annars en hjälm med ventilation, t.ex. GPA eler någon av de kopior som finns, i liknande modell (dvs. inga cykelhjälmsvarianter som t.ex. troxel, dom passar inte - är mer lämpade som distanshjälmar :p).

Stövlarna tycker jag passar bäst med snörning på hoppstövlar. Färgen har inte så stor betydelse, om de är svarta, eller har någon sorts brun nyans.

Ridbyxorna tycker jag ska vara vita eller typ creme tycker jag. :)

Och så någon kavaj som smälter bra ihop i färgkombinationen som man väljer att ha på hästens "kläder" (schabrak och ev. luva.) :)

På svarta hästen:

Svart JW hjälm
Ridbyxor i olika färger (mest pikeur och kentucky) förutom marinblått (det skär sig till svart)
Beige, Ljusblå Kingsland jacka eller röd Musto
Svarta dyon chaps eller svarta sarm hippique stövlar

På hästen :
Svart prestige
Matchande schabrak till vad jag har på mig
Svart Kieffer träns med tillhörande martingal med strass eller M&N pullarträns
Veredus skydd elelr eskadron

Till fuxen:

Blå JW hjälm
Blå jacka (JW) eller 2 olika gröna kingsland (I LOVE KINGSLAND)
Blåa, bruna och beiga ridbyxor.
Bruna Dyon chaps eller tabacco färgade stövlar (ngt italienskt märke)

På hästen:

Brun butet sadel
Massa RG shabrak i de bruna nyanserna och Anna Scarpati schabrak (Stavas?)
Brunt M&N pullarträns eller ett Eql
2 par veredus ett med fluff och ett par utan :(

Alla täcken orkar jag inte skriva då blir ni nog ännu mer uttråkade!

Glömde kavaj: fuxen: blå med guldkant specialbeställd från italien, Svarta pållen: En svart med silverkant beställd från samma ställe! Pappa känner tjejen som gör dom så vi fick dom för gryga 10 000! Sjysst att ge rabbatt bara för att vi känner henen! :banana:

Senast ändrad av en moderator:

Jw hjälmarna är sååå snygga
Pikeur kavaj (samma färg som hjälmen)
ljusbeiga ridbyxor (pikeur)
Svarta stövlar med snörning och dragkedja
ljusbeige skjorta med korta ärmar

Hästen ska ha samma färger som ryttaren på huva å shabrak å ländtäcke :banana:

Den här kavajen är snygg. Som tur var passade den inte på mig... :D

9555.jpg

Alltså ni får ursäkta men är det bara jag som tycker att passformen och utseendet på dessa ridkavajer är helt outstanding kass? Det går inte att få det att se riktigt bra ut helt enkelt? Är det någon som vet om man får tävla i vanlig kavaj (som är betydligt lättare att få så att det ser snyggt och prydligt ut?Inte stort,plofsigt och jag vet inte riktigt vad det är som stör mig när det gäller dessa specialanpassade ridkavajer..förutom överpriset för den passformen som just ridkavajer ger...Herrkavajerna är dock ok..det är bara herrar som jag sett vars kavajer suttit riktigt bra men på oss tjejer har det aldrig hänt at jag tycker att de ser helt ok ut..) ;)

JW hjälmarna är finast! och Kinsland kavajerna med blå/silver krage! hjälmen & kavajen i blått..
vita ridbyxor, typ equiline eller pikeur eller ngt !!
svarta parlanti stövlar!

i like! :love:

jag tycker marinblått är stilrent och snyggt (jag tävlar i hoppning) och till det är cremefärgade byxor och skjorta allra snyggast!
JW hjälmarna snyggast och skönast, tycker om när allt matchar och är stilrent, samma färger på spännena på all utrustning osv.
kavajer så tycker jag pikeur, victor hugo mfl är snygga.

på tävling har jag svart+mässingsspännen i all läder/utrustning (har en hemma/dressyr uppsättning med silverspännen, Zaldi),
sen har jag schabrak, luva och lindor (allt i Equiline) i marinblått (lindorna är även ibland vita),
min kavaj (Equipage) är marinblå, även alla täcken (Equiline).
min JW hjälm är svart, har svarta stövlar (Tampa Rectiligne) och handskar (svart skinn), creme ridbyxor (Sarm Hippique) och skjorta (Mountain Horse Charlotte).
skydden är svarta med fårskinnsludd, har även fårskinnspad och fårskinn under pullartränset (M&N).

:love: :p

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter en vettig uppstigningspall. Förr körde jag alltid Ikeas pall, men den har efterhand blivit klenare och ranglig i sin... 2
Svar
26
· Visningar
1 374
Senast: Efwa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
509
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: Shixle
·
R
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 327
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål