Bukefalos 25 år!

Utrustning

F

Falk

Vad skulle ni ha för utrustning, sele mm, om ni skulle köra en flakvagn??? Den är ganska lätt och hästen som ska dra är en grov islänning....Det finns fotbroms!!

Tacksam för svar

M

Moppe

Jag hade nog föredragit en lättare loksele och draglinor.

Komplett sele inkl draglinor och baksele. Och piska, förståss.
Duger säkert utmärkt med en rejäl bröstsele, om du inte tänker belasta för hårt.

LIA

B

**BORTTAGEN**

Se ovan... men

om det inte är självklart så säger jag det iallafall... du måste ha skaklar om det inte sitter på flakvagnen redan.

Kanske onödigt inlägg... ville bara bespara dig olyckor. Draglinor endast stoppar inte vagnen. Jag gissar att de som svarat tänkt likadant, men jag skrev ut det bara...

P

pulkan

Tja, jag hade nog valt komplett loksele (baksele) med draglinor till :)..

Funkar nog yppeligt med en rejäl bröstsele oxå ;-)..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag och min familj ska köpa vår första häst. Vi kollar just nu runt på stall och när vi har fixat stall ska vi mer seriöst börja...
Svar
1
· Visningar
275
Utrustning Ja ge mig era bästa tips och trix, både på utrustning och tips på hur man lättast lär hästarna (och sig själv!) hur man gör det hela...
2
Svar
20
· Visningar
812
Dressyr Sommarfunderingar i hettan. Ofta så pratar man om sitsen betydelse och korrekt inverkan på hästen. Det finns mängder av olika...
Svar
15
· Visningar
797
Hundträning Hej Ni kanske minns mig, jag skrev en tråd för ett par år sedan om min sambo som hade köpt en hund han inte tog hand om och jag visste...
Svar
18
· Visningar
1 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattlucksproblem
  • Valp i trots/slyngelåldern

Hästrelaterat

• Träckprov nu?
  • Sår som aldrig läker