utrymme för bagge

Lena

Trådstartare
hur mycket plats behöver en bagge ha. vi vill inte blanda honom med tackorna då vi riskerar inavel men vi vill heller inte göra oss av med honom då han är ett jättefint och snällt djur.
Då det finns tankar på att köpa en ny bagge undrar jag nu, hur stor fålla behöver den gamla (som kommer att stå i närheten av tackorna så han inte är ensam).

Lena

Trådstartare
har aldrig funderat över det, men kostar inte det ganska mycket pengar??? Dessutom är baggen ca 4år, så jag gissar att "Baggbeteendet" borde sitta kvar även efter kastrering...? :confused:

ameo

Moderator
Säjer man inte generellt minst 1 kvm/får? Ska han vara ensam kan du ju ge honom något mer än så, men det behöver ju inte vara nån jättebox..

Baggbeteendet har jag ingen aning om ifall det försvinner efter kastrering (är ny som fårägare, sen i våras), men det kan ju i alla fall inte bli några inavelslamm... (här finns en LITEN risk att jag får några stycken inavelslamm nästa vår, då mitt ena bagglam nog hann bli könsmogen innan han togs från flocken :crazy: Dock är det nog egentligen bara hans mamma som han var närbesläktad med, så det blir ju ingen katastrof. Fast jag hade hoppas slippa lamm alls...)

Lena

Trådstartare
Tack för era svar, nu får vi se om baggen blir kvar eller säljs/slaktas då en ny bagge ska komma hit. (hoppas vi kan ha kvar honom då han är jättemysig). :p

Lena

Trådstartare
Tack för era svar, nu får vi se om baggen blir kvar eller säljs/slaktas då en ny bagge ska komma hit. (hoppas vi kan ha kvar honom då han är jättemysig). :p

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
31
· Visningar
1 420
Senast: Nikan
·
Samhälle Har funderat till och från, under en längre tid, varför det är så viktigt för oss människor att sätta etiketter på oss själva, och på...
Svar
6
· Visningar
412
Senast: Scata
·
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
816
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har nu nästan bestämt mig för att skaffa katt under året. Tanken är två katter så de har sällskap av varandra när jag jobbar eller...
2
Svar
31
· Visningar
985
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tråd för random bilder med roliga texter II
  • Vision bord
  • Hej