Bukefalos 25 år!

utrymme för bagge

Lena

Trådstartare
hur mycket plats behöver en bagge ha. vi vill inte blanda honom med tackorna då vi riskerar inavel men vi vill heller inte göra oss av med honom då han är ett jättefint och snällt djur.
Då det finns tankar på att köpa en ny bagge undrar jag nu, hur stor fålla behöver den gamla (som kommer att stå i närheten av tackorna så han inte är ensam).

Lena

Trådstartare
har aldrig funderat över det, men kostar inte det ganska mycket pengar??? Dessutom är baggen ca 4år, så jag gissar att "Baggbeteendet" borde sitta kvar även efter kastrering...? :confused:

ameo

Moderator
Säjer man inte generellt minst 1 kvm/får? Ska han vara ensam kan du ju ge honom något mer än så, men det behöver ju inte vara nån jättebox..

Baggbeteendet har jag ingen aning om ifall det försvinner efter kastrering (är ny som fårägare, sen i våras), men det kan ju i alla fall inte bli några inavelslamm... (här finns en LITEN risk att jag får några stycken inavelslamm nästa vår, då mitt ena bagglam nog hann bli könsmogen innan han togs från flocken :crazy: Dock är det nog egentligen bara hans mamma som han var närbesläktad med, så det blir ju ingen katastrof. Fast jag hade hoppas slippa lamm alls...)

Lena

Trådstartare
Tack för era svar, nu får vi se om baggen blir kvar eller säljs/slaktas då en ny bagge ska komma hit. (hoppas vi kan ha kvar honom då han är jättemysig). :p

Lena

Trådstartare
Tack för era svar, nu får vi se om baggen blir kvar eller säljs/slaktas då en ny bagge ska komma hit. (hoppas vi kan ha kvar honom då han är jättemysig). :p

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Gravid-1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
1 702
Foder&Strö Hej! Finns en del gamla trådar på ämnet, men jag är kinkig gällande konsistens och tillredning så jag tänkte att jag startar en ny tråd...
Svar
9
· Visningar
502
Övr.Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
1 988
Övr.Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Elpriserna
  • Tips på kombinerad kött- veganmat
  • Vilket ord ger dig rysningar ?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat