Utsättning Gabapentin

Hippocampus

Trådstartare
Har någon av er erfarenhet av att minska dosen av gabapentin? Vad har hänt då? Fick hunden utsättningssymptom?
Jag fick från min veterinär att hon tyckte jag skulle testa att dra ner på medicinen för att se vad som händer. Dragit ner en halv dos just nu (från 2.5 tablett om dagen till 2 alltså).
Tycker det är svårt att veta om det är smärta eller symptom som kommer? Just nu är hunden mer trött än innan (smärta eller symtom…vem vet) och mår lite illa.
 
Märkte inget på min hund när jag minskade dosen men tyvärr hade nog gabapentin ingen stor effekt på hans smärta.

När jag provat att börja ge det igen så har han däremot blivit seg och trött.
 
Har någon av er erfarenhet av att minska dosen av gabapentin? Vad har hänt då? Fick hunden utsättningssymptom?
Jag fick från min veterinär att hon tyckte jag skulle testa att dra ner på medicinen för att se vad som händer. Dragit ner en halv dos just nu (från 2.5 tablett om dagen till 2 alltså).
Tycker det är svårt att veta om det är smärta eller symptom som kommer? Just nu är hunden mer trött än innan (smärta eller symtom…vem vet) och mår lite illa.
Har för två veckor sedan avslutat en Gabapentinbehandling. Märkte ingen större skillnad, men tycker nog att han är lite piggare nu utan. Sedan är det en långverkande tablett så den är kvar länge i kroppen. Varje dosminskining skedde med två veckors mellanrum och allt funkade bra här.
 
Tack för svar. Nu har det gått några dagar och än så länge verkar det vara ok. Hon känns inte så lika "hispig" som innan faktiskt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 6 åriga hund har en lös tand. Han har superfina tänder i övrigt och brukar få beröm hos vet. Nu har han en lös tand som sagt, en...
Svar
6
· Visningar
834
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 107
Senast: monster1
·
Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Dorinda
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 579
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp