Utskrift från MS Word

Butros

Trådstartare
När jag ska försöka skriva ut från MS Word får min PC för sig att det ska vara fem centimeters marginal nedtill och på sidorna. Dessutom går det inte att ändra utskriftsformat.

Nya dokument går att ställa in rätt, men jag blir upplyst om att en del ligger utanför det utskrivbara området.

När jag skriver ut från PageMaker är det inga problem.

Är det någon som har något tips?
 
Gäller det alla dokument eller bara ett särskilt? I Word kan man dra marginalerna åt sidan, och det går att dra för långt.
 
Dokumenten är det inga fel på. Mejlar jag dem till en kollega, kan han utan problem skriva ut dem på vår gemensamma skrivare.

Det är heller inga problem för mig att skriva ut från andra program.
 
Det kan vara en inställning i din skrivare. Den kanske tror att du har t ex letter-format på dina skrifter. Du ändrar det under skrivarinställning, antingen direkt i word eller via kontrollpanelen.

Lycka till :)
 
Tack!

Tack! Nu kan jag åtminstone skriva ut dokumenten. :)

Tur att Bukefalos finns. Det var ingen på på vår IT-support som kunde hjälpa mig.

Nu ska jag se om jag lyckas få skrivaren att förstå att den ska ta papper från den vanliga bunten. För närvarande måste jag handmata. :crazy:
 
Re: Tack!

Jag ska nog börja jobba på supporten i stället :banana:

Du behöver inte handmata om du på samma ställe som vilken papperstorlek du vill ha, talar om för skrivaren i vilket fack den ska ta pappren :)
 
Papperskälla

Så enkelt är det dessvärre inte. Man väljer typ av papper, inte vilket fack.

Jag gjorde det misstaget första gången som jag skulle skriva ut OH-bilder. Då valde jag facket där OH-filmen fanns, men det struntade skrivaren i.

Om jag däremot struntade i att välja fack, men valde "Transparency" som "Media Type", blev det rätt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
510
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 904
Senast: Yeah but
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp