utslag av för mycket protein?

Sv: utslag av för mycket protein?

Mitt varmblod reageradede på grov kraftfoder.
Men jag har även märkt att hon reagerar på mineraler i pellets form och även betfor.
Jah har inte analys på mitt hö men jag bundrar om mitt hö är så proteinrikt så när jag fodrar med något yterligare så smäller det till i kroppen för att hästen inte behöver det.
En kompis till mig har musketestat henne en gång och då räckte dt med hö.
Vi människor ( jag) Vill ju så gärna att dom ska få något i krubban när dom kommer in på kvällen. En halv morot och hårt bröd fick det bli för mig.
Måste tillägga att min häst får utslag av bara en liten näve kraft.
Jag har aldrig fått svar av vet vad det beror på. Dom ytpå vet inte sånt.122222222
 
Sv: utslag av för mycket protein?

Mitt varmblod reageradede på grov kraftfoder.
Men jag har även märkt att hon reagerar på mineraler i pellets form och även betfor.
Jah har inte analys på mitt hö men jag undrar om mitt hö är så proteinrikt så när jag fodrar med något yterligare så smäller det till i kroppen för att hästen inte behöver det.
En kompis till mig har musketestat henne en gång och då räckte det med hö.
Vi människor ( jag) Vill ju så gärna att dom ska få något i krubban när dom kommer in på kvällen. En halv morot och hårt bröd fick det bli för mig.
Måste tillägga att min häst får utslag av bara en liten näve kraft.
Jag har aldrig fått svar av vet vad det beror på. Dom tror svaminfektion eller värmeutslag och det är det inte!
 
Sv: utslag av för mycket protein?

Känner många som är jätterädda för att fodra med ett proteinrikt hö, men som gärna släpper ut hästen på klöverrikt monsterbete där de dagligen lätt får i sig 1000 gram smältbart protein eller mer när man börjar analysera det betet och se vilka mängder de äter.

Min häst fick jättemycket mugg på bakbenen av soja, men det var förmodligen allergi mot just det fodermedlet. Kan tänka mig att det mer proteinrika höet innehöll växtdelar hästen var allergisk mot, eller något hygieniskt problem, eller att den samtidigt kanske fick kraftfoder som blev för mycket för matsmältningen i kombination med höet.
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 505
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 673
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 703
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 371
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp