Utslag i pannan?

karamba

Trådstartare
Hej, jag har fått massor med små knottriga prickar i pannan. Dom började komma lite smått för några dagar sedan men i natt har det dykt upp massor! :nailbiting: Dom är väldigt små, lite röd runt omkring och "vit" i mitten. Ser ut som små finnar men dom går inte att klämma.

Jag började få lite ont i halsen i fredags och igår (lördag) hade jag feber och halsen kändes svullen. Idag (söndag) är febern borta, och endast lite halsont kvar.

När jag försöker googla mig fram dyker det bara upp en massa barnsjukdomar, och prickarna sitter bara i pannan vad jag har sett, och det stämmer inte riktigt med det som står på internet... Och dom varken kliar/bränner eller svider.

Kan tillägga att jag jobbar på en förskola så jag är omringad av bakterier och virus :grin:

Vad är det för något? Och framförallt: hur ska jag bli av med dom! :(
 
Men det ser inte ut som blåsor, det är säkert 10-15 stycken pyttesmå i pannan, och det ser inte ut att vara vätska i dom :crazy:

Det påminner mer om små pormaskar, men vit/hudfärgad i mitten istället för den svarta pricken man kan få.
 
Kan vara en idé att kolla upp keratosis pilaris. Men som nämnt allt blir mycket enklare med en bild på vad det är...
 
Ska försöka ta en bild, men nu när jag har jobbat så har jag känt mig så illa tvungen att sminka mig, så jag har glömt att ta kort innan :)

Har inte förändrat något som jag kan komma på... Använder mössa, men det har jag gjort i flera veckor. Tvättade den igår för att se om det blir bättre, men utslagen kom så jäkla fort så det känns inte som att det beror på en smutsig mössa.

Kanske ska tillägga att min hud är känslig och har lättare rosacea (stavning?) och jag använder produkter för den hudtypen. Men jag har aldrig fått utslag tidigare av rosacean :crazy: Och i pannan brukar jag inte vara röd, det är kinderna det märks på.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vänder mig till det allsmäktiga buke i hopp om att få någon aning om vad detta kan vara. Jag har i 3 dagar nu haft ett utslag på insidan...
2
Svar
20
· Visningar
1 672
Senast: Nevermind
·
Kropp & Själ Igår började jag få nån mindre rodnad på ena handen, idag har jag fått som små, små utslag. Någon som har en idé om vad det kan vara...
Svar
7
· Visningar
675
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 387
Kropp & Själ Började som knottror på underarmarna på blåmärkena jag hade där men reflekterade inte så mycket över det. Sen började det klia lite men...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp