Bukefalos 28 år!

Utslag och klåda *driver mig till vansinne*..

Bulldoozer

Trådstartare
Började som knottror på underarmarna på blåmärkena jag hade där men reflekterade inte så mycket över det. Sen började det klia lite men nu har det spridit sig så jag har utslag/knottror/blåsor över hela armarna, under armhålan och i ljumskarna och kliar över hela kroppen. Jag blir gaaaalen, kliar fruktansvärt mycket. Kan hundarna dragit in nån ohyra? Kan det vara reaktion på sköljmedlet (fått det förut men då blev det mer torrrt och vansinnigt kliigt) maken tvättade och tror han tvättade med massa sköljmedel. Nu är torktumlaren paj så jag har inte kunnat tvätta om tvätten.. Men jag har blåsor t.o.m. mellan fingrarna och jag har ju inga plagg på händerna?

Tänkte ta mig till VC (om man lyckas boka tid där) på måndag om jag inte fått ordning på det över helgen.. Ingen annan i familjen har nån klåda (än iallafall), några uppslag på vad det kan vara?
 
Började som knottror på underarmarna på blåmärkena jag hade där men reflekterade inte så mycket över det. Sen började det klia lite men nu har det spridit sig så jag har utslag/knottror/blåsor över hela armarna, under armhålan och i ljumskarna och kliar över hela kroppen. Jag blir gaaaalen, kliar fruktansvärt mycket. Kan hundarna dragit in nån ohyra? Kan det vara reaktion på sköljmedlet (fått det förut men då blev det mer torrrt och vansinnigt kliigt) maken tvättade och tror han tvättade med massa sköljmedel. Nu är torktumlaren paj så jag har inte kunnat tvätta om tvätten.. Men jag har blåsor t.o.m. mellan fingrarna och jag har ju inga plagg på händerna?

Tänkte ta mig till VC (om man lyckas boka tid där) på måndag om jag inte fått ordning på det över helgen.. Ingen annan i familjen har nån klåda (än iallafall), några uppslag på vad det kan vara?

Jag tycker att det låter som någon slags kontaktallergi. Har du provat att ta tablett med antihistamin?

(Det är "relativt ofarligt att ta i onödan", i bästa fall blir det bra - i värsta fall blir du lite trött och seg.)
 
Jag tycker att det låter som någon slags kontaktallergi. Har du provat att ta tablett med antihistamin?

(Det är "relativt ofarligt att ta i onödan", i bästa fall blir det bra - i värsta fall blir du lite trött och seg.)

Testat ta allergitablett igår och den värsta klådan släppte inbillade jag mig. Funderar på om det knotten, har massvis ute i trädgården nu och brukar vädra i sovrummet så det möjligt att det varit några därinne när man ska sova. Vet att jag reagerade lite på dem förra året och nu är det rejäla svärmar ute.. Är ju absolut värst på händer och underarmar men så har jag varit ute en hel del i kortärmat då det varit varmt.
 
Började som knottror på underarmarna på blåmärkena jag hade där men reflekterade inte så mycket över det. Sen började det klia lite men nu har det spridit sig så jag har utslag/knottror/blåsor över hela armarna, under armhålan och i ljumskarna och kliar över hela kroppen. Jag blir gaaaalen, kliar fruktansvärt mycket. Kan hundarna dragit in nån ohyra? Kan det vara reaktion på sköljmedlet (fått det förut men då blev det mer torrrt och vansinnigt kliigt) maken tvättade och tror han tvättade med massa sköljmedel. Nu är torktumlaren paj så jag har inte kunnat tvätta om tvätten.. Men jag har blåsor t.o.m. mellan fingrarna och jag har ju inga plagg på händerna?

Tänkte ta mig till VC (om man lyckas boka tid där) på måndag om jag inte fått ordning på det över helgen.. Ingen annan i familjen har nån klåda (än iallafall), några uppslag på vad det kan vara?

Nässelutslag. Kan orsakas av kontaktallergi, kyla, värme, solljus, stress... Det mesta, med andra ord.

Ta antihistaminer, det hjälper. Dvs allergitabletter. Och receptfri kortisonkräm mot klådan.

Ger det sig inte så gå till vårdcentralen, så att du kan få effektivare medel. Börjar det svullna och klia i halsen så att det blir svårt att andas, åk in akut.
 
Ingen annan i familjen har nån klåda (än iallafall), några uppslag på vad det kan vara?
Jag tycker att det låter som skabb. Googla och se om dina sypmtom överrensstämmer.

Skabb har blivit vanligare och vanligare så det är inte konstigare än att barn får löss numer. Tyvärr drabbar det även vuxna dock.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp