Utslag överarm

strawberrysylt

Trådstartare
Jag vet att det kommer upp många vård-trådar och att ni inte är läkare :).

Men detta är inget som jag känner jag behöver söka vård för *peppar peppar*, utan jag undrar bara om någon vet vad det är?

Ibland får jag märken som syns på insidan av överarmen. Plötsligt är de bara där och plötsligt efter några dagar är de försvunna. De är inte upphöjda, kliar inte, gör inte ont. Bara syns. De kommer med ojämna mellanrum, inte särskilt ofta...

Först trodde jag att det var typ skrapsår eller blåmärken eller nåt, men nja?

Kan det bero på någon allergi/överkänslighet? Pollen? 🤔😒
Vore intressant att veta vad det är...
 

Bifogade filer

  • 20210522_181600.jpg
    20210522_181600.jpg
    48,1 KB · Visningar: 224
Precis sånt får jag med ibland. Här ingen aning om vad det är, men har antagit att det är nån slags överkänslighet av något slag.
 
Precis sånt får jag med ibland. Här ingen aning om vad det är, men har antagit att det är nån slags överkänslighet av något slag.
Okej! Hoppas någon vet och kan ge klarhet... vore ju bra att veta vad det beror på då så man kan sluta med det...! Kanske ger andra symtom också...
 
Jag tycker att det ser ut som petekier på bilden. Bleknar de när du trycker på dem? Alltså pressar ned huden? (Det brukar inte petekier göra.)
 
Jag tycker att det ser ut som petekier på bilden. Bleknar de när du trycker på dem? Alltså pressar ned huden? (Det brukar inte petekier göra.)

Okej! Då ska jag googla vad det är för nåt :). Nej, de bleknar inte, de påverkas inte alls när jag trycker på dem.

Edit: Googla på det var inge kul :p jag vill ha klart och koncist "ät inte x" (helst nåt äckligt :p). Det kunde tydligen bero på många saker ... kanske bäst att leva i ovisshet ändå :p
 
Senast ändrad:
Jag får också sådär i bland, har alltid tänkt att jag fått nått bett och att det är konstigt att jag inte känt det.
 
Låter som petekier :)
Okej :)
Jag får också sådär i bland, har alltid tänkt att jag fått nått bett och att det är konstigt att jag inte känt det.
Ja, precis! Har tänkt så jag med, att de måste ju bero på något, ett bett eller irritation eller slag eller belastning, men kan inte påminna mig nåt sånt...
Så ser det ut på axlarna om jag haft på en tung ryggsäck men insidan av överarmen lät ju som ett udda ställe att få märken av belastning
Okej, ja precis... konstigt ställe.
 
Sånt utslag fick jag under hakan och kom fram till att jag låg konstigt på kudden när jag sov så det blev liksom nåt slags tryck samtidigt som det blev varmt/svettigt just där. Försvann när jag justerade sovsätt :)
 
Sånt utslag fick jag under hakan och kom fram till att jag låg konstigt på kudden när jag sov så det blev liksom nåt slags tryck samtidigt som det blev varmt/svettigt just där. Försvann när jag justerade sovsätt :)

Jag kan få så om jag kliar mycket på samma ställe. Och ibland av hårda sömmar, typ som på jeans.

Verkar som om det kan bero på massa olika saker...! Haha, jobbigt jag som ville ha en enda enkel orsak :p
 
Jag får sådana när jag skjutit mycket. Blir sällan blå, men får röda prickar eller som små krosskador i huden.
Kanske har du något som trycker emot utan att du tänker på det? :)
 
Fast de 2 du citerade, är väl lite samma sak. Tryck.
Jo, det har du rätt i, fast med de andra också.

Jag får sådana när jag skjutit mycket. Blir sällan blå, men får röda prickar eller som små krosskador i huden.
Kanske har du något som trycker emot utan att du tänker på det? :)

Jo, jag har ju funderat på det, om det är blåmärken/krosskador, men inte kommit på hur jag skulle kunnat få dem...

Men men... har som sagt inget obehag av det, tänkte bara ifall det hade funnit ett enhälligt svar "det där är x, sluta äta x" typ :).
 
Gissar också på någon form av tryckskada men det kan också vara värmeeksem.

Om det inte kliar, gör ont eller stör dig på annat sätt hade jag bara ignorerat det. Vore det en allergisk reaktion på något du ätit borde du känt av det på andra sätt också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 870
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Ni som vet, kan man söka hudläkare direkt eller måste man gå via VC? Jag har i omgångar mycket utslag som kliar så mycket att det börjar...
Svar
8
· Visningar
871
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 102
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lång historia kort så har jag sen i vintras haft problem med att jag vaknar vissa mornar med extremt svullna ögonlock. Svullnaden håller...
Svar
16
· Visningar
1 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp