Bukefalos 28 år!

utslag på magen

Gandur

Trådstartare
Hej
Min ena katt har slickat bort en del päls på magen. Inte hysteriskt slickande eller kliande men trots allt är hon renrakad på magen mellan bakbenen. Idag såg jag plötsligt att hon även fått utslag, påminner om exem. Skrovliga o små, hon har inte ont av dem o mår bra i övrigt. Äter, busar o kelar som vanligt. Någon som har sett ngt liknande?? Vet inte hur man lägger upp bilder tyvärr...
Tack på förhand
 
Börjar den bli könsmogen? Då kan de tvätta en del mellan benen.. Även stressade katter kan tappa päls. Jag hade ringt veterinären! :)
 
Stress, foderallergi, någon form av kryp, inflammation, listan kan göras lång på vad som kan få en katt att tappa eller dra päls. Ta henne till veterinären så fort som möjligt!
 
Hej
Min ena katt har slickat bort en del päls på magen. Inte hysteriskt slickande eller kliande men trots allt är hon renrakad på magen mellan bakbenen. Idag såg jag plötsligt att hon även fått utslag, påminner om exem. Skrovliga o små, hon har inte ont av dem o mår bra i övrigt. Äter, busar o kelar som vanligt. Någon som har sett ngt liknande?? Vet inte hur man lägger upp bilder tyvärr...
Tack på förhand

Stressymptom eller så kliar det av någon anledning (troligen det senare iom utslagen). Oavsett mår katten inte bra och behöver undersökas av veterinär.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 508
Hundhälsa Hej! Har två små chihuahuor, där ena äter färskfoder (MUSH Vaisto Grå) och den andra äter torrfoder för känslig mage. Vi tog över...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: _Taggis_
·
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
1 969
Senast: hoppsann
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp