C

Cecely

Jag behöver lite hjälp. Det är så att min polla har fått utslag på kroppen, det är som skorpor som man kan pilla bort. Hon har haft dem i ett par veckor nu och de vill inte försvinna. :confused: Täcke har hon desuto haft nu en vecka så det kan omöjligt vara bett av kryp hon har fått. Funderade på om hon kuan vara alergisk mot B-vitamin som jag gett henne, men allt överflöd ska ju tydligen försvinna den naturliga vägen. Någon annan som har det som jag?
 
Nu när allt gräs börjar ta slut så går hästarna och pillar i sig annat som de normalt ratar. Det kan vara något han har ätit och fått en reaktion av. Det är ganska vanligt på hösten.
Tror inte att det är B-Vitaminen. Fortsätt du att ge honom den. Om du har möjlighet att byta hage så gör det och se om utslagen försivnner.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 919
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 404
Senast: Trott
·
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
3 012
Senast: MJLee
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp