C

Cecely

Jag behöver lite hjälp. Det är så att min polla har fått utslag på kroppen, det är som skorpor som man kan pilla bort. Hon har haft dem i ett par veckor nu och de vill inte försvinna. :confused: Täcke har hon desuto haft nu en vecka så det kan omöjligt vara bett av kryp hon har fått. Funderade på om hon kuan vara alergisk mot B-vitamin som jag gett henne, men allt överflöd ska ju tydligen försvinna den naturliga vägen. Någon annan som har det som jag?

B

**BORTTAGEN**

Nu när allt gräs börjar ta slut så går hästarna och pillar i sig annat som de normalt ratar. Det kan vara något han har ätit och fått en reaktion av. Det är ganska vanligt på hösten.
Tror inte att det är B-Vitaminen. Fortsätt du att ge honom den. Om du har möjlighet att byta hage så gör det och se om utslagen försivnner.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 481
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
2
Svar
31
· Visningar
3 473
Senast: Tora
·
Katthälsa Hej! Jag hämtade hem en kattunge för några dagar sedan. Hon är köpt från ett katthem och innan jag tog hem henne så pratade vi om...
2
Svar
39
· Visningar
2 168
Senast: MJLee
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
2 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg