Utställning i Danmark

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en insamling samtidigt som jag åker på utställningar, men denna utställningen var redan betald så egentligen behöver jag ju inte känna så. Dessutom hade jag med mina marsvinssaker för att sälja för att få in pengar till Pärla och fick såld en transport, två hus och lite småsaker så i slutändan tjänade jag in lite pengar till henne genom att åka 🙂

Hundvakt är ju heller inte det lättaste med fyra jyckar men en vän ställde upp och passade alla åt mig 😃 De är ju heller inte helt friska vilket gjorde det ännu svårare att hitta hundvakt och att kunna åka iväg med gott samvete.

I torsdags så dog ett av marsvinen 😭 och den ena anmälda har fått cystor så ännu fler anledningar till att jag funderade på att ställa in.

Men någon gång på fredag natt blev jag äntligen klar med allt och kunde få någon timmes sömn innan klockan ringde. Blev såklart sen på morgonen och sedan skulle vi och hundvakten lyckas hitta varandra på ett enormt köpcenter så det tog ett bra tag innan jag och mitt resesällskap plus de två marsvinen som var i skick att åka äntligen kom till Danmark!

På utställningen var det mesta roligt 😃 trots att det blev rätt mycket dötid eftersom jag bara hade två att ställa och för att jag knappt förstår ett ord danska så det blev svårt att prata med någon. Mitt resesällskap var domare och sekreterare så de var upptagna.

Det slutade dock med ett keldjurscert för Elli, två cert och två klassvinster för Aziza och sedan blev Aziza dessutom BIS pet 1 i ena utställningen och BIS pet 2 i den andra 😱😃😃😱 Mina fina lilla gris 😍 Båda blev dessutom danska keldjurschampions 😃 (i Sverige har vi dock inte cert och championtitlar för petdjur/keldjur utan här heter det guldpet och silverkort).

Ena domaren (som tog mig i hand 😱) fick åka hem pga misstänkt magsjuka så nu är det ångest i tre dagar och jag hoppas verkligen inte jag blivit smittad för har massor att göra imorgon och på tisdag 😫

På vägen hem skulle vi åter lyckas hitta hundvakten. Denna gången skulle vi mötas i en liten by mitt i ingenstans för att hon inte skulle behöva köra så långt som på morgonen och det blev lika intressant att hitta denna gången 😂 Det hade gått överlag jättebra med hundarna men Bella kissade på en kudde och Ping stal köttbullar 😱🙈

På väg hem från resesällskapet så blev jag och hundarna sittande över en halvtimme i bilkö pga olycka på motorvägen så vi frös massor eftersom det inte gick att ha bilen igång hela den tiden men till slut lossnade det och vi kunde ta oss hem! När allt var urpackat, bilen lämnad, marsvinen badade och både jag hundar, marsvin och vaktlar var matade så var klockan midnatt.

Idag är jag helt slut men trots allt kaos så hade jag jätteroligt och jag är glad att jag inte stannade hemma 😃😃 (om jag inte får magsjuka. Magsjuka är min största fasa typ 🤮)

Aziza med sin pokal och ena rosett 😃
27F2E850-059C-4385-8B46-8288F4EA887F.jpeg
 

Men gud så söt! Den lilla minen :love:
Hon är en liten docka 😍 Nu ska hon förhoppningsvis få en sista kull innan hon blir avelspensionär och sedan siktar vi på guldpet, guldklippt och multititlarna! Hon är redan champion, multichampion, finsk champion och nordisk vinnare från när hon bodde hos uppfödaren. Tyvärr får man inte ställa klippta långhår i ras för i så fall hade vi siktat på dansk champion också.
A321EBCB-309C-47DB-BB6A-9D4D5EDE6C32.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: sorbifolia
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 324
Relationer En liten berättelse som jag försöker vara så opartisk i som möjligt, men har lite svår att ta ställning till utan att sätta mig på kant...
2
Svar
37
· Visningar
3 656
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp