Utställning i Sofiero

B

**BORTTAGEN**

Den 13 september skall jag och min cocker ställa ut för allra första gången :crazy: på Sofiero i skåne. Inte annat än att man är lite nervös. Finns det någon mer här som skall dit? Skulle vara trevligt med lite råd och dåd omkring detta. Kanske finns det någon som är väldigt bra på att trimma cocker?
 
Kan inte ge ngt råd och jag ska inte ställa ut :crazy:

Men jag kan önska dig lycka till!!! :banana:

(Kolla över om din cocker ska vara trimmad på ngt särskillt sätt kan jag kanske säga?)
 
Tack så mycket, det lär nog behövas :)
Vad det gäller trimningen så har jag kollat i en del cockerböcker, (jag tror nog att jag klarar vardagstrimningen rätt så bra) men där får man ju inte de där "lilla extra" tipsen som kan vara nog så viktiga.
 
Min granne föder upp cocker och har trim. Det ligger ca ½ timme från Sofiero. Men vill du ha tag på ett trim här nere? Ska du inte trimma innan du åker hemifrån? Du kan pm:a mig om du vill ha grannens telnr. Hon är en av de bästa som finns på cocker.
 
Jag ska dit på söndagen! Men tyvärr kan jag inte hjälpa dig med någon cocker fråga, jag har en boxer!

Vill du veta något om utställningen? Jag har varit där tidigare och återkommer mest pga att vi hade supertrevligt där förra året! Många intressanta hundraser, många försäljningsstånd med häftiga prylar och mycket fin omgivning. Att min hund vann sin klass, blev bästa tik och Bäst I Motsatt kön spelar inte så stor roll.... :angel:

Lycka till!
 
Då får jag verkligen gratulera :banana: dig i efterskott, förstår att det ger mersmak :)
Hoppas att det går bra för er i år också!
För egen del är jag tacksam om vi klarar av att visa oss på ett någorlunda korrekt sätt :o
Vad det gäller trimningen är det bara att hoppas att jag får till det tills dess :crazy:
 
Jag ska dit med Nelli (lancashire heeler ,öppen klass) på lördagen och Nova (grand danois ,valp klass) på söndagen. Någon som har samma ras och ska dit???

//Christin
 
Tackar, tackar! :D

Annan domare i år, får se hur det går!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 585
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 595
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 175
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp