Utställning kanske?

Det är ju galet, en gallerist hörde av sig till mig efter att ha sett mina fotografier och vill gärna ställa ut dom, liksom varför blev mitt svar? Jag blev såklart glad, men samtidigt innebär det en hel del jobb med framkallning av bilder, inramningar osv. Och risken att ingen kommer alls och ointresset är stort. Jag har ett gömt behov i själen för just en sånhär otänkbar situation..men vad gör man när det kan hända och inte orken finns.

Och jag vet, jag vet så väl att det bara är att göra, inte tänka, bara göra. Precis som när jag hoppade i det för mig kalla vattnet imorse, bara gör, så löser sig resten.

Jag har även ett litet behov kanske av att lämna efter mig någonting speciellt när jag försvinner, att folk ska se att jag också funnits. Och hur min värld såg ut från mina ögon. Men vem är jag egentligen att tro att någon skulle vara intresserad av att veta det.
 

Den bedömningen har ju galleristen redan gjort, och hen har ju mycket att förlora på att "gissa fel". Så tycker du att det skulle vara kul, kör!
Ja, jag har nästan bestämt mig för att satsa, jag har dock så svårt att bestämma vilka bilder osv och jag är så rädd för att välja fel. Tänk om jag kommer dit och sen blir galleristen besviken för mitt val av bilder.
 
Åh vad kul!
Om du är osäker på vilka bilder som är bra- kan galleristen hjälpa dig med det? Om hen kan kolla innan du trycker ut och ramar in?
Ja jag ska höra mig för lite, det är nämligen några andra konstnärer som också ska ställa ut och jag är så osäker på om det bör vara i samma tema eller om alla bara kör sin grej. Vet inte vad som fungerar riktigt. Det är inte mycket plats jag får än så det bör inte kännas så stort egentligen, bara kanske 3 bilder jag får ha med. Det som är lite lustigt är att det inte är några nästan som är intresserade av mina bilder på nätet riktigt, men det är kanske inte någon avgörande grej.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Är sällan särskilt tillfredställande? Jag vet inte ens vad jag vill känna, men jag vet att jag inte vill upptäcka att hon som kallade...
Svar
0
· Visningar
1 160
Senast: miumiu
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 565
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp