Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Utställning

H

Hingsten

Nu i helgen är det ju stor utsällning i Östebybruk, hade varit jätteskoj att åka dit och titta...men; får man ta med sig en hund som ej ska ställas ut? Jag har försökt få svar av anordnarna men har inte fått det än.
Tänkte att buke-folket säkert har koll :bow:

Sv: Utställning

Vet inte om det finns någon generell regel, men när jag ställt ut nere i österbybruk, så har det varit mycket folk och många hundar på relativt liten yta, så det känns ju onödigt att hundar som inte ska ställas ut ska vara där också..Men som sagt det är ju min åsikt :cool:

Jag har haft med hund på utställning som inte ska ställas ut. Dels som miljöträning, och dels för att den stora inte ska behöva vara ensam hemma en hel dag medan man är borta på utställning.
Dock gäller samma regler som för dom som ställer, att hunden ska vara vaccinerad osv.

H

Hingsten

mja, det var ju inget direkt svar på min fundering...men dock en värdefull åsikt :) .
Jag har inget direkt val, antingen strunta i att åka dit eller åka med min lilla fjant. Han tar nog dock inte så stor plats (en liten chi)...men jag förstår din tanke.

S

SarahOlofsson

Visst får din hund följa med, ta med vaccinationsintygen bara :smirk:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5539 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Hund Jag kommer köpa min första hund inom sinom tid och försöker sätta mig in i linjer osv. Är totalt novis på detta med SKK avelsdata och...
Svar
11
· Visningar
834
Hundhälsa Hej! Nån som har nån idé om vad som är fel på min lilla hund? Han är hängig, ser trött ut, men har samtidig svårt att komma till ro och...
Svar
9
· Visningar
651
Hundavel&Ras Jag och sambon har nu kommit överens om att skaffa hund. Han har aldrig haft hund förut, jag har däremot vuxit upp med hund och är rätt...
Svar
16
· Visningar
1 013
Övr.Hund Hej! Vi har ju precis fått hem en cockervalp / unghund på 7 mån. Fantastiskt mysig liten vovve som på mindre än en vecka vunnit allas...
Svar
19
· Visningar
1 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund
  • Hundgårdar

Hästrelaterat

• OS-laget i fälttävlan
  • Betäckningar 2021