Utställnings tråden

A

Arya

Tycker att det saknas en ordentlig utställningstråd för oss intresserade. Hade tänkt mej att i denna tråd kan man skriva om framtida utställningar (t.ex. vilka katter manplanerar att komma med) och skriva ner sina resultat för utställningarna. Bilder är självklart även super kul att se.

(Arya utställningsnisse) :p
 
Sv: Utställnings tråden

Jag var och visade mina perserhonor i showen den 14-15 mars i Reykjavík (Garðabær för att vara exakt).
Lördagen gick så pass bra att jag kan inte sluta le när jag tänker på den, så pass bra gick det. Båda mina honor var bedömda av Eva Porat, båda fick sina cert samt NOM (ena är kastrerad så dom tävlade inte om sama Nom). + Blev jag vald av henne för att tävla i finalen om bäst groomed long hair cat. Väl i finalen fick båda mina honor BIS i sina två olika klasser :eek: jag såg nog ut som denna smilen då jag trodde inte mina egna öron att båda hade vunnit!
På söndagen fick dom sina cert samt NOM, dock var det två andra dommare som bedömde katterna i finalen och gick vinsten till andra katter. Gick även denna dag till finalen med min kasterade hona som bäst groomed longhair cat.
Men jag är otroligt nöjd med en super show :banana: Har dock inga bilder från själva utställningen då kameran ville inte fungera ordentligt men har några bilder sen nån månad sen (obs katterna är inte showbadade varav pälsen är inte som den är på shown)
Min numera kastrerade hona Triple Fantasy
Fantarin.jpg


Fantarini2.jpg


Min yngre hona Lunar Mist (bilden photoshopad då jag hade inte rensat runt ögonen före bildtagningen :crazy:) Ingen speciellt bra bild på henne dock.
Lunadini2.jpg
 
Sv: Utställnings tråden

Grattis till resultaten!!

Vilka underbara ögon :love: Önskar min Abbie hade sån ögonfärg :D
Eva Porat är bra, hon är ordförande i min klubb och har förstås hjälpt många gånger med pälsfrågor :laugh:

Ställer inte ut själv längre, så några planer och resultat kan jag inte ge. Yoga har tagit Ex1 som barn samt CAC som vuxen, sen var det över. Abbie tog Ex1 först, sen CAC och NOM, CAC och BIV, Ex 2 och sist PR. Så nu är hon sällskapskatt på heltid :p
 
Sv: Utställnings tråden

Va roligt med en utställningstråd, och GRATTIS till dom fina resultaten!

Jag har en liten birmatjej som jag ställer ut ganska mycket, samt en kastrathane som oftast får följa med som sällskap. Just nu är hon dräktig så utställningsplanerna ligger lite på hyllan, men vi hoppas att kunna ta upp dom till hösten igen! :)

S*JaBaDaBaDo's Kornell
feb09-2.jpg

Utställningsresultat: 1 x BIS, 4 x NOM, 4 x BIV, CH + 1 CACIB

Petrus (sällskapskatten)
samson13.jpg

Utställningsresultat: 1 x BIS, 4 x NOM, PR & CH + 1 CAPIB


Lite andra utställningsbilder :)

Våran bur
8483926.jpg


Våran tidigare katt "Ebba" hos domaren
18050939.jpg


Nelly (samma som ovan) hos domaren
18050940.jpg


Nelly med sin första pokal
18050942.jpg
 
Sv: Utställnings tråden

Va fina katter ni har!

Skulle vilja ställa ut min Vanilla, Norsk skogkatt på 3 år nu. Vore kul och se vad dom har att säga om henne. Hon är dock steriliserad.

Vet ni om det finns någon som hjälper en att ställa ut katter? Som man kan möta upp utanför och som hjälper en så att säga.. Jag har ingen koll alls.
 
Sv: Utställnings tråden

Klart du ska testa att ställa henne, det är jätte kul! (om katten gillar det förstås) :) Det spelar ingen roll om hon är kastrerad, det går lika bra att ställa ut dom ändå (det är inte som hundutställning ;) )

För att få ställa ut så måste du vara med i en kattklubb, och ofta anordnar kattklubbarna nybörjarkurser eller ställer upp med hjälp i samband med utställningen, många utställningar har också "nybörjarservice". Det lättaste är dock om du tar kontakt med din uppfödare eller någon uppfödare i din närhet som ställer ut, och ber om hjälp och tips där :)

Lycka till! :laugh:
 
Sv: Utställnings tråden

Åh, vilkan resultat! Det är ju sådant man knappt vågar tro på! Förstår att du såg ut som :eek: :D

Jag själv älskar att ställa ut, men gör det tyvärr alldeles för sällan. Jag ställde förra lördagen, i Stockholm, där ställde jag ut två av mina avelskatter.
Det var bådas första utställning, de skötte sig kanon och fick sina CAC båda två, honan tog sitt i hård konkurrens. Det var svettigt där en stund. ;)
Hon fick även en kanon bedömning, det var skönt att få bekräftat lite att åtminstånde en domare har samma åsikt om mig angående hennes kvalité.

Lapcat
DSC_0421.jpg


Arawn
DSC_0592.jpg



Är det någon som planerar att ställa i Gävle i september?
 
Sv: Utställnings tråden

Tackar för uppmuntran. Ska faktiskt kolla upp om det finns någon som ställer ut häromkring. kanske man kan få hjälp.

uppfödaren bor långt bort så det känns lite jobbigt
 
Sv: Utställnings tråden

Är det någon som planerar att ställa i Gävle i september?
Jag kanske kommer med min lilla tjej, beroende på pengatillgången och antagligen drar jag med mig YlvaG då också även om det bara är som sällskap eller om hon ställer sin rag som du redan träffat ;).

OnT: Än så länge har jag bara varit på en utställning, på UK's i Östervåla i år, jag ställer min huskatt i lite speciell färg (choklad) och det gick superbra för oss tycker jag, hon skötte sig superfint, inget gnäll eller liknande, dock var hon mkt mer intresserad av alla andra katter och människor än just domaren men det är sånt som händer.
Vi kom tvåa båda dagarna och var upp i panel på söndagen. Så jag kan inte vara annat än nöjd med våran första utställning :D

Porcelana (Ella)
DSC_0327.jpg
 
Sv: Utställnings tråden

Jag har ställt min lilltjej S*Sweet Chili's Elise (egen uppfödning) två gånger i år.
Första gången i Örebro i februari; NOM, och sen i Mölndal; BIS :D

Planerat och anmält hittills är DK i april och SPIN i maj. Hade jag vetat att hon skulle gå så bra hade jag anmält mer :angel: men korater är sällan snygga när de växer.

Elise är en riktigt lite showapa som älskar all form av uppmärksamhet. Uställningsdagen tillbringar hos med att prata (alt. skrika om ingen hör henne) med alla besökare.

26441736.jpg
 
Sv: Utställnings tråden

kl
Kan ju sparka liv i den här tråden istället för att halvOTa i den andra. :)

74562_1349024258.jpg

Ja, i helgen har ju jag och Sixten varit på utställning för första gången i våra liv. Och jäklar vad kul det var!
Nominerad till panel båda dagarna, där vi i lördags förlorade mot "den smått legendariske Findus" med 3-0, och idag mot Titus, med titeln Master of Europe, med 2-1. Den domarrösten gladde nästan mer än den feta rosetten vi fick för bästa ungdjur. ;)
(Och Kattografen Ylva-Li gjorde ett fantastiskt jobb med min odåga som helst ville fly från både studion och matte där ett tag.)
19027_1349025282.jpg

Skrytbild. ;) Den rosa är hederspris från burgrannarna Nemosos, siameskatteri.

Massa fina katter och timmarna gick förvånansvärt fort, detta ska göras igen!
 
Sv: Utställnings tråden

Ja sparka igång tråden!

Just nu har Tösen uppehåll för att förhoppningsvis bli mamma.

Prinsen har precis fyllt 10 månader och ska scannas för HD och HCM i slutet av november och efter det beslutar jag om han ska förbli fertil eller kastreras.
Hoppas han blir godkänd men man vet ju aldrig. :o

Vilket det än blir så drar jag igång utställningsdrevet till våren igen. :D
 
Sv: Utställnings tråden

Vi ska på första utställningen i helgen. :) Det blir den äldre katten som ska visas. :)
Hämtade vår andra katt i Göteborg i fredags, tanken är att han också ska ställas ut senare. :)
Maine Coon är båda.
 
Sv: Utställnings tråden

Skoj!
Precis anmält Lillan till Birkas utställning här i november. Har dragit lite på det i löpförhoppning, men löper hon inte nu för att jag anmält (och därmed förlorar 340 kr :crazy: ) så hoppas jag utställningen kan få igång henne.
 
Sv: Utställnings tråden

Vad roligt, han är ju så snygg din kille! :love:

MissFideli (eller för all del någon annan som vet), vet du hur Birkas utställningar brukar vara? Kommer en nybörjare villa bort sig helt? Drar mig lite för att anmäla oss, vill inte att andra gången ska bli övermäktig liksom.
 
Sv: Utställnings tråden

Bara varit på Birkas nu i somras och då var det drop-in. Nu i november är det som vanligt, så jag antar att den är om vilken som helst.
 
Sv: Utställnings tråden

Lycka till i helgen :). Eftersom jag bor i närheten hade jag tänkt gå på utställningen eftersom jag planerar att ställa ut min framtida katt. Dock har jag fått lite annat för mig då jag till sist hittat min drömkatt, så vi ska åka till Värmland och hämta hem vår underbara ragdollbebis!

Om ett tag så hoppas jag alltså på att kunna komma ut på lite utställningar och se vad domarna har att säga om min lilla tjej :). Så ja hakar på tråden lite smått och följer er andra tills det är dags för min.
 
Sv: Utställnings tråden

Jag har två Maine Cooner

Tösen är GIC och hoppas gå henne till SC innan vi slutar med utställningar för henne.

Prinsen har varit på två utställningar och han blev nom på den ena.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 313
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 998
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp