Utställnings tråden

Sv: Utställnings tråden

Vi ska på första utställningen i helgen. :) Det blir den äldre katten som ska visas. :)

Jag fick tyvärr ställa in utställningen idag. :(
Kissen har varit jättebesvärad hela veckan av tandbyte men tappade i förrgår alla de som satt i vägen så det knakade när han stängde munnen. Men han är inte sig själv, äter dåligt eftersom han inte har så jättemånga tänder just nu och i morse nästan sprutlackerade han lådan, förmodligen pga tandbyte så han fick stanna hemma från sin första utställning!

Satsar på en utställning i början av nästa år istället, med båda killarna! :)
 
Sv: Utställnings tråden

halvt kl

Jag hörde det, vad tråkigt! Stod och spanade efter erat nummer för att få se en skymt utav den söte:love:

Själva är vi jättenöjda med helgens resultat!

MCO nr 1: Fick sitt sista cert. och kan nu titulera sig SP! Han fick dock vara med på söndagen också och fick ett Hp, men nu är han "pensionerad" och får stanna hemma istället för att åka med.

MCO nr 2: Fick sina båda CAGPIB med bra omdömen som förvånade både mamma och mig, skönt att han numera inte ser ut som en honkatt längre utan har vuxit till sig:grin: Däremot fick vi peka ut hans lilla vit fläck som är nästan osynlig båda dagarna. Domarna skrattade åt den och sa att den verkligen inte var stor, haha.

Huskatten kammade hem 3 st BIS!! vilket är lite komiskt med tanke på hennes svans för tillfället inte är den vackraste då hon var tvungen att rakas lite för ett sår för några månader sen.
 
Sv: Utställnings tråden

Det var många som åkte dit för att titta på min katt. :o Så jag tycker det är väldigt tråkigt att vi inte kom iväg!
Jag var där igår och kikade lite, tyckte det var lite rörigt jämfört med de andra utställningarna jag varit på, men det är ju lite speciellt i en stor hall där folk spelar tennis bakom skynket liksom... ;) Höll på att smälla av igår när jag kom dit i högklackat och de inte hade några bänkar alls nere vid domarna!
Det blev ju jättetrångt när folk stod åt olika håll och kanter framför domarborden, vet inte hur många gånger man fick ursäkta sig för att kunna ta sig förbi... :p

Härligt att du fick så bra resultat! :D Grattis!
När blir nästa utställning?
Jag har funderat på Birka och det går att anmäla sig dit fortfarande tror jag men hoppar den och kanske kör Järva och sen Östkatten igen sen i början av året.
 
Sv: Utställnings tråden

Grattis till SP titel och övriga resultat. Gissar att det blev lite champagne att fira medq

Sorbe det blir bättre nästa gång. Hoppas magen lugnat sig nuq
 
Sv: Utställnings tråden

Tack så mycket! Föresten menade inte att låta som jag försökt stalkat dig, jag använde uteslutningsmetoden för att lista ut vilken kisse som var din:angel:

Ja det var jätterörigt, tror det hade varit bättre om de hade satt domarna på de andra sidorna. Då hade det blivit lite bredare, när det var så trångt var det ju jobbigt för katterna med för de höll ju på att bli klämda när man var på väg till domarbordet, folk vägrade flytta på sig och blängde på en när man bad dem snällt att flytta på sig:crazy: Stackars de besökarna som kom för att titta hade ju knappt en suck att kunna titta för att en och samma katt hade 7 personer som var runt den och tjattrade. Haha, näe högklackat är inte att rekommendera på kattutställningar:D

Det blir inga mer utställningar det här året i alla fall. Men mamma pratade som sagt om Östkattens nästa och innan det Nerks i Örebro i feb. Nerks är nästan alltid populär och jag skulle rekommendera den, tycker att den välskött och ordningsam. Men blev lite fundersam om de kommer ha den då den står med på Sverak men inte deras hemsida.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utställnings tråden

Tack! Haha nej inte Champagne men ett glas rosé på lördagskvällen blev det allt! Första gången som vi haft en katt som fått en sån titel så det måste man ju fira lite
 
Sv: Utställnings tråden

Tack så mycket! Föresten menade inte att låta som jag försökt stalkat dig, jag använde uteslutningsmetoden för att lista ut vilken kisse som var din:angel:

Ja det var jätterörigt, tror det hade varit bättre om de hade satt domarna på de andra sidorna. Då hade det blivit lite bredare, när det var så trångt var det ju jobbigt för katterna med för de höll ju på att bli klämda när man var på väg till domarbordet, folk vägrade flytta på sig och blängde på en när man bad dem snällt att flytta på sig:crazy: Stackars de besökarna som kom för att titta hade ju knappt en suck att kunna titta för att en och samma katt hade 7 personer som var runt den och tjattrade. Haha, näe högklackat är inte att rekommendera på kattutställningar:D

Det blir inga mer utställningar det här året i alla fall. Men mamma pratade som sagt om Östkattens nästa och innan det Nerks i Örebro i feb. Nerks är nästan alltid populär och jag skulle rekommendera den, tycker att den välskött och ordningsam. Men blev lite fundersam om de kommer ha den då den står med på Sverak men inte deras hemsida.

Haha! Det tror jag inte heller! Jag är ju också sådär, letar efter folk man "känner", vore ju jättetrevligt att träffas! :)
Min katt (eller båda två) är ju ganska offentliga på nätet eftersom jag bloggar om dem, så det är nog många som känner igen den äldre, både i utseendet och till namnet. :)

Det var jättedåligt att det var så trångt. Jag orkade efter ett tag inte ursäkta mig till nästa domarbord, så gick genom burraderna för att komma fram - men så ska det ju absolut INTE vara heller, för katterna ska ju få ha det så lungt som möjligt!
Nu var det inte högklackat á la 15 cm, men sådär att man kanske behöver sitta och vila fötterna efter tre timmar. ;)

Tack för tipset! :) Jag ska till Birka och bara kolla i november, får ta beslutet då om det är värt att åka till dem nästa år, för visst har de en i början av året?
Järva skulle jag kunna tänka mig åka till också... Har du varit på utställningen i Nyköping tidigare? Jag tvekar en del om lokalen är liknande den i helgen... Jag är ju medlem i Östkatten så borde ju gynna "våra" utställningar. :)
 
Sv: Utställnings tråden

Sorbe det blir bättre nästa gång. Hoppas magen lugnat sig nuq

Det måste det göra! :)
Vet inte vad det är riktigt... Det är ju tandbyte i hela munnen han håller på med så kan ju röra till magen lite kan jag tänka mig? I morse hittade vi en sån där vattning spya i köket och det kan ju vara den andra katten också, men tror det är denna.
Har satt honom på FortiFlora nu och hoppas att han blir bättre.
 
Sv: Utställnings tråden

kl
254563_10151133359136985_1252456596_n.jpg

Från SNRF, Tierp. Foto Gunnel Hedberg

Vi har anmält oss en dag till Birka, och ska anmäla till Fräset så fort det går och då blir det antagligen båda dagarna. :)
 
Sv: Utställnings tråden

Halv knapp
Vi var också i Norrköping. Den enda egna katten som var med var kattungen som mamma har satt ut på foder. Hon och hennes två syskon fick skitfina kritiker och slutade som BIS-kull 3 månader och 1 vecka gamla! Deras och kattungeköparnas första utställning så det var väldigt lyckat :)
Nästa blir i Sollentuna i november och då har vi två kullar med plus någon uppfödning och minst en egen med.
 
Sv: Utställnings tråden

Kan ju tillägga att det är skogisar och här är en bild på trollen som var med exklusive en av dom röda hanarna.

120908%20Myra%20Meraxes%20Millie%20Morr.JPG
 
Sv: Utställnings tråden

Tack! :D

Sorbe - Det var sibirkullen som satt på hörnan som du såg. Våra satt i varsin bur i mitten ungefär :)
 
Sv: Utställnings tråden

Okej! :) Jag tyckte det var så extreeemt rörigt på den utställningen att jag nog virrat ihop allt! :D
 
Sv: Utställnings tråden

kl
Har ni några planer för året? :)
Sitter och försöker planera nu. Lutar nog åt UK 11 eller 12 maj, sedan kör vi Snrf 18 eller 19 maj. Gek i juli och antingen UK eller Snrf i oktober. De ligger på samma datum tyvärr.
 
Sv: Utställnings tråden

Jag är ju ny inom utställningsvärlden. Har än så länge varit på NERK förra månaden och Östkatten igår med min ragdoll på 8 månader :). Ganska bra har det gått hitills. Två Ex1 och första gången blev hon nästan Biv och nästan NOM, men hon föll på målsnöret båda gångerna.

Nu är planen som sådan att jag tänker vänta till i maj när hon blir 10 månader så kanske hon kan börja knipa något Cert eller två. Tänkte nog åka till Billingekatten i Falköping i mitten av maj. Jag har kört lite utställning för utställning eftersom jag inte vetat vad domarna skulle säga om min Sally, men nu när vi fått lite beröm kanske man får blodad tand :).
 
Sv: Utställnings tråden

kl

Jag kommer inte ställa själv men är sugen på att kolla på lite utställningar, har varit på några tidigare men bara som totalt ovetande publik :p Så om någon ska ställa i Uppsala i år och vill ha en frågvis kompis med sig är det bara att hojta till :D:angel:
 
Sv: Utställnings tråden

Malla har hela tiden varit lite "gänglig" i kroppen, så jag tänkte oavsett ta en paus tills efter hon fött sina små. Hon blev ändå Champion så första delmålet avklarat. Gissar att det blir en utställning med kullen sen om nån passar, det blir ju i sommar.
 
Sv: Utställnings tråden

Jag är ju ny inom utställningsvärlden.

Nu är planen som sådan att jag tänker vänta till i maj när hon blir 10 månader så kanske hon kan börja knipa något Cert eller två. Tänkte nog åka till Billingekatten i Falköping i mitten av maj. Jag har kört lite utställning för utställning eftersom jag inte vetat vad domarna skulle säga om min Sally, men nu när vi fått lite beröm kanske man får blodad tand :).
Vad roligt att det har gått så bra! Jag är ju också ny och körde samma taktik som du förra året, en i taget liksom, resultatet blev att vi kom iväg på en. :o Så jag tänkte försöka planera lite i år. :D

Jag kommer inte ställa själv men är sugen på att kolla på lite utställningar, har varit på några tidigare men bara som totalt ovetande publik :p Så om någon ska ställa i Uppsala i år och vill ha en frågvis kompis med sig är det bara att hojta till :D:angel:
Komsi komsi! :D Jag är ju som sagt ny och risken finns att jag bara rör till det ännu mer för dig, men dagarna är långa och det är alltid trevligt med sällskap!

Malla har hela tiden varit lite "gänglig" i kroppen, så jag tänkte oavsett ta en paus tills efter hon fött sina små. Hon blev ändå Champion så första delmålet avklarat. Gissar att det blir en utställning med kullen sen om nån passar, det blir ju i sommar.
Spännande att ställa kull! Det kommer gå jättebra med så snygga föräldrar!
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 359
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
592
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 067
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp