Utställnings tråden

Att hon bör grundvaccineras om.
Står det reglerat i reglerna? För jag vill minnas att jag likt någon gång och inte hittat hur lång tid det max får gå mellan revaccinationer. Däremot står det väl numera att man ska vaccinera enligt tillverkarens instruktioner, och där brukar det ju regleras.
 
Står det reglerat i reglerna? För jag vill minnas att jag likt någon gång och inte hittat hur lång tid det max får gå mellan revaccinationer. Däremot står det väl numera att man ska vaccinera enligt tillverkarens instruktioner, och där brukar det ju regleras.

Jag har letat också. Tror om jag fattar det rätt att det nu hängde på att det var 3e sprutan, som tydligen räknas in i grundvaccinationen(?) som det hade blivit försenad. Hade hon fått den och sen inte revaccinerat på ett par år hade det räckt med en ny dos.
Dock verkar de inte överens på sverak för hade en annan katt flr ett par år sen som det gick 1år och 11mån på mellan 2a och 3e dosen, och jag mailade sverak som svarade att det räckte med en dos.

Överallt står det bara hur de ska vaccineras men ingenstans vad som gäller om man missat ordentligt.

Endel skriver de måste grundvaccineras om. Ordförande i sverak skrev nånstans att se aldrig behöver grundvaccineras om, men jag antar då hon så syftar på katter sim iaf fick de 3 första doserna?.
 
Jag känner mig krass men jag hade bog inte ställt ut en katt som inte ens accepterar människor fullt ut i vardagen. Jag tycker att man bara ska ställa ut katter som accepterar händelsen på ett bra sätt. Din katt verkar inte tycka utställning är kul. Min finaste katt här hemma tycker inte om utställning och har lite svårt för människor här hemma. Jag har accepterat hennes vilja och hon får helt enkelt vara här hemma och vara snygg istället ❤️

Måste ju gå att träna på nått vis så hon iaf blir lite bättre eller? (tänker först och främst i vardagen)
 
Måste ju gå att träna på nått vis så hon iaf blir lite bättre eller? (tänker först och främst i vardagen)

En del katter är helt enkelt enpersonskatter eller iaf familjekatter. De vill inte ha kontakt med människor i gemen och det får man acceptera. Vi hade en skyggis tidigare som bara var nära oss i familjen, kom det någon annan försvann hon. Hon fick vara ifred, det var helt enkelt så hon var.
 
Måste ju gå att träna på nått vis så hon iaf blir lite bättre eller? (tänker först och främst i vardagen)
För att hon ska bli bättre i vardagen handlar det nog om att låta henne få utrymme och träffa nya människor utan att pressas till det. Man får nog tänka som med skyggisar. Låt det ta den tid det tar. Men målet behöver ju inte vara att kunna åka till djuraffären eller till utställning.
 
Nästa helg åker jag till Norge med Kyra, Tuva och Svea. Jag hoppas att Kyra tar åtminstone ett cert då blir hon GIC, tar hon bägge dagarna har hon sitt första mot SC. Det kommer dock bli paus för henne under våren då jag tog väck hennes p-piller nu. Så förhoppningsvis blir det löp snart och kattungar senare i vår.
 
Nästa helg åker jag till Norge med Kyra, Tuva och Svea. Jag hoppas att Kyra tar åtminstone ett cert då blir hon GIC, tar hon bägge dagarna har hon sitt första mot SC. Det kommer dock bli paus för henne under våren då jag tog väck hennes p-piller nu. Så förhoppningsvis blir det löp snart och kattungar senare i vår.
Åhh vad spännande! Både med Norge och kattungar, håller tummarna!
 
Vi är i Norge och resan hit var ju lite ---öhum--- intressant. Vi skulle köra Linköping-Örebro-Karlstad som första sträcka och vi gjorde ju Linköping-Örebro för två veckor sen så en borde ju komma ihåg vägen, men icke - efter en timmes irrande i Östergötlands inland kom vi till Finspång. Då ville jag gråta. Nästa sträcka, Karlstad- Oslo (alldeles nära Gardemoen) fick då bli med GPSen - det gick ungefär lika bra, den tyckte vi skulle svänga av och köra nån krokig oplogad, osandad osaltad väg - tur att min Volvo har fyrhjulsdrift

Själva utsällningen har gått över förväntan. Kyra och Tuva har tagit titlar idag så en GIC och en Premier. Lilla Svea Ex1 och Nom med en röst i panelen, det roligaste var dock att hon blev BIV av ca 10 stycken somalis varav de 3 sista hon stod mot kommer från en extremt duktig och erfaren uppfödare som föder upp JW på JW. Vi var minst sagt i chock
 
Funderar på att testa att ställa ut Sorba. Hon blev utställd av uppfödaren innan hon kastrerades med 3 Ex1 och 2 CAC (fick med bedömningarna vid köpet).

Vad behöver jag veta? Vad behöver jag för utrustning?

Bifogar en bild på Fröken Katt
51510790_10215713567383986_4698523728802217984_n.jpg
 
Funderar på att testa att ställa ut Sorba. Hon blev utställd av uppfödaren innan hon kastrerades med 3 Ex1 och 2 CAC (fick med bedömningarna vid köpet).

Vad behöver jag veta? Vad behöver jag för utrustning?

Bifogar en bild på Fröken Katt
Visa bifogad fil 25196


Det jag kan tänka på såhär direkt är att du behöver ett burskynke, en liten kattlåda som passar i buren (går bra med vilken plastlåda som helst typ), mat och vattenskålar. Sen eventuella borstar och sånt beroende på hur man ska förbereda just din ras.
 
Nu har jag anmält till Falköping (billingebygdens). Båda huskatterna och min lilla nya Selkirk rex, långhår. Hon är 5månader då och går som ungdjur, anmälde till färgbedömning också.
Är ju dock två månader kvar och hoppas hon växer till sig tills dess annars stryker jag henne (eller byter och dammar av min 3e husis). Mentalt ska det nog inte vars några problem för henne, så trygg, modig och älskar alla människor. Hoppas det fortsätter så, är iaf därför jag vill börja vänja henne som liten nu när hon är nyfiken och positiv till allt och alla.
 

Bifogade filer

  • ED7211D7-06F4-4CFE-B913-0548F0E1B0FD.jpeg
    ED7211D7-06F4-4CFE-B913-0548F0E1B0FD.jpeg
    234,2 KB · Visningar: 28
Nu har jag anmält till Falköping (billingebygdens). Båda huskatterna och min lilla nya Selkirk rex, långhår. Hon är 5månader då och går som ungdjur, anmälde till färgbedömning också.
Är ju dock två månader kvar och hoppas hon växer till sig tills dess annars stryker jag henne (eller byter och dammar av min 3e husis). Mentalt ska det nog inte vars några problem för henne, så trygg, modig och älskar alla människor. Hoppas det fortsätter så, är iaf därför jag vill börja vänja henne som liten nu när hon är nyfiken och positiv till allt och alla.

Träffade sötaste sellisen igår på utställningen i Väsby :heart De är otroligt charmiga!
Min ena avkomma tog CACS igår och är ett steg närmare SC. Hon ska dock paras snart, så troligen kommer hon aldrig upp i SC innan hon kastreras. Ändå supernöjd!
Usel bild :o
 

Bifogade filer

  • 20190310_110141.jpg
    20190310_110141.jpg
    245,5 KB · Visningar: 26
Utställning i Stockholm i helgen! Lördagen var lite tråkig då min lilla Livia som gjorde debut visade sig ha blivit anmäld under fel namn. Upptäckte detta lite försent på utställningsdagen, och sekretariatet var väldigt otrevliga och ville inte försöka lösa problemet. Slutade med att jag fick ABSa henne båda dagarna.

Livia fick med andra ord vara sällskapsdam åt Foppa och tog helgen med ro. Foppa fick en kanonbedömning på lördagen som lite plåster på såren. Han blev ex1 men räckte inte hela vägen till NOM. Han blev dock utsedd till domarens bäst preparerade katt och andra bästa klass 11. På söndagen däremot fick han också en väldigt fin bedömning. Domaren fastnade för hans rejäla kropp och fantastiska ögonfärg. I övrigt är han lite urvuxen nu (8,5 mån) där huvudet inte riktigt hänger ihop med resten av kroppen. Han knep dock NOM bland totalt 5 klass 11 ❤️. Väldigt förvånande och jättekul! Inga röster i panel då Evas birma såklart fick alla röster.

Foppa börjar bli ganska fertil men han skötte sig väldigt bra i helgen ändå. Så han får följa med till Åhus nästa månad innan det troligen blir lite utställningsuppehåll pga väntande fölis :).

79F7C963-57B9-46B7-978D-5560D8B1E075.jpg
 
Utställning i Stockholm i helgen! Lördagen var lite tråkig då min lilla Livia som gjorde debut visade sig ha blivit anmäld under fel namn. Upptäckte detta lite försent på utställningsdagen, och sekretariatet var väldigt otrevliga och ville inte försöka lösa problemet. Slutade med att jag fick ABSa henne båda dagarna.

Livia fick med andra ord vara sällskapsdam åt Foppa och tog helgen med ro. Foppa fick en kanonbedömning på lördagen som lite plåster på såren. Han blev ex1 men räckte inte hela vägen till NOM. Han blev dock utsedd till domarens bäst preparerade katt och andra bästa klass 11. På söndagen däremot fick han också en väldigt fin bedömning. Domaren fastnade för hans rejäla kropp och fantastiska ögonfärg. I övrigt är han lite urvuxen nu (8,5 mån) där huvudet inte riktigt hänger ihop med resten av kroppen. Han knep dock NOM bland totalt 5 klass 11 ❤. Väldigt förvånande och jättekul! Inga röster i panel då Evas birma såklart fick alla röster.

Foppa börjar bli ganska fertil men han skötte sig väldigt bra i helgen ändå. Så han får följa med till Åhus nästa månad innan det troligen blir lite utställningsuppehåll pga väntande fölis :).

79F7C963-57B9-46B7-978D-5560D8B1E075.jpg
Hur var lokalen?
 
Hur var lokalen?
Bra utifrån rymlighetssynpunkt, men väldigt högljudd. De hade dessutom ställt domarborden ganska inklämt så det blev väldigt trångt och man hörde inget av vad domaren sa om man inte stod precis i knät på dem. Kan tänka mig att de förbättrar utrymmet vid domarna om de är där igen, då det fanns gott om plats i lokalen för att ställa domarborden lite mer luftigt.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 377
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
596
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 836
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 084
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp