Utställnings tråden

Måste visa vad jag gjorde åt en vän igår. Hon ska till WW nu i oktober :heart Blev så jäkla nöjd! Vinylen är gulglittrig på den med Sweden och guldglittrig på den andra.

Åhh vad snygga! Ser så proffsigt ut med personliga tryck!

Någon gång ska jag också ha snygga tryck på burskynke och tröja 😀. I första hand vill jag ha nåt på min RCstol så jag inte blandat ihop den med andras, innan hade jag en från orijen, samma färg men iaf lite ovanligare.
Har köpt tyg och ska sy nytt burskynke till våren tänkte jag.

Påtal om kläder måste jag verkligen bli ännu noggrannare (stavas det så? Min telefon tyckte det iaf) med material på kläder, Lysa blir ju statisk av allt, suck. Kommer nog testa spraya lite antistatspray i luften eller på borsten redan vid föningen nästa gång. Hon är så statisk så jag skulle kunna använda henne som elaggregat efter dusch. Duschar ju oftast 3-4dagar innan, egentligen är hon nog finast en vecka efter men 4dagar är max jag kan ha henne hemma i lgh (där hon duschas och bor innan utställning) utan att hon blir olycklig. (Hon bor egentligen hos min mamma på landet, kräver att få gå ut i trädgården (under uppsikt) och vara i pannrummet) och hennes välmående går självklart först.

På lördag ska vi till rilo i Jönköping då dom har kattdag i butik, min klubb DackeKatten blev tillfrågad om vi kunde komma med lite katter och visa upp som kunder får rösta fram en vinnare. Vi/dom har fått ihop många fina katter i olika raser 😀. Jag tar med en Selkirk rex och en huskatt.

Sen Malmö 5/10 😀. Sen lugnare. Anmälda till Birka mitten på november. 2cert på en dag, blir Lovikkas debut i vuxenklass.
 
Helt sanslöst. Jag har aldrig varit med om att man blivit hemskickad. Jag tycker det var mycket oproffsigt av alla inblandade (utom du). Det hade ju varit enkelt att byta burplacering

På min första utställning satt en katt mitt emot våra kattungar och vrålade och typ hängde i fronten på buren exakt hela dagen, det var ingen som klagade.

Jättetrist men jag tycker inte du ska ge upp faktiskt. Iggesund är en bra hall med gott om plats. Jag ska inte dit men min meduppfödare ska dit - hon är världens snällaste, så om du åker får du ge dig till känna...hej jag är "Ponnyfoton"....:D :D
Jag tycker inte folk har varit nedlåtande mot huskatter- tvärt om de brukar ju ofta vara där många har börjat med utställning. Vi hade med Affe(huskatt) flera gånger, men han var ganska icke-road så numera är han pensionär.


Ska nog absolut till Iggesund och kolla samt ev hjälpa till lite. Vill ju prata lite med Sören och Hillbergstrollet husse och matte när dom är så här långt upp i landet. Tyvärr är mammas kattunge inte klar för utställning än men nästa år blir det nog nån utställning med honom i väntan på min egen kattunge.

Vill nämligen köpa en turkisk angora men det är en så liten ras i sverige så kommer få vänta på rätt katt...

Kanske kanske kan jag övertala sambon att åka till Borlänge i helgen för att få se rasen live, men det är'ndå en roadtrip på 3,5 timme :P 😂 :o
 
Det var en riktigt fin utställningshelg för oss i Borlänge - Kyra tog två cert i klass 3 oh kattungarna tog 2 ex1 var - men det allra roligaste var den jättefina kritik och ffa vid nominering som ena domaren var lyrisk över vår ena kattunge - han förklarade jättefint hur bra hon är idag och att om det går åt rätt håll kommer hon vara den bästa somali han sett på många år här i norden (!!!!). Vi var lite lätt i chock. Dock var en liten Devon ÄNNU bättre och blev hans nominering och även BIS - den var helt fantastiskt fin
 
Det var en riktigt fin utställningshelg för oss i Borlänge - Kyra tog två cert i klass 3 oh kattungarna tog 2 ex1 var - men det allra roligaste var den jättefina kritik och ffa vid nominering som ena domaren var lyrisk över vår ena kattunge - han förklarade jättefint hur bra hon är idag och att om det går åt rätt håll kommer hon vara den bästa somali han sett på många år här i norden (!!!!). Vi var lite lätt i chock. Dock var en liten Devon ÄNNU bättre och blev hans nominering och även BIS - den var helt fantastiskt fin

Åhh grattis!
 
I helgen var jag i Norrköping med Foppa.

På lördagen fick han en lite lustig bedömning. Han fick sitt cert förvisso och skulle komma tillbaka för NOM. Vid NOM stod det mellan honom och en annan ung hane. Slutade med att domaren inte valde att nominera någon. Främst gillade hon inte pälsen (han är mitt i pälsbyte). Kände mig lite uppgiven då domaren alltså inte ens tyckte att han höll nomineringspoäng. Jag vet att han har saker att utveckla, men han är å andra sidan bara ett år.

På söndagen fick han en mycket trevligare bedömning där domaren förvisso påpekade de saker jag redan vet om på, men också berömde hans starka sidor som benstomme, kropp och ögonfärg. Han blev då Champion och var uppe för NOM, men det gick såklart till en birmahane som går i en väldigt hög katt och är väl både national winner, dvm och dsm. Kändes helt rättvist :).

Ni håller jag tummarna för att Foppa pälsar på sig ordentligt så han är i lite roligare skick på Birka om drygt en månad. Tar han CACIB då blir han stoppad i Sverige, men får nog vänta lite på utlandstur, tills han förhoppningsvis växt i sig själv lite. Han har rätt litet huvud som det är nu.
 
Ja precis. Jag kommer och håller tummarna för er!
Vad kul! Och tack! Kom gärna fram och säg hej 😀.

Hihi måste visa denna bilden på mina älsklingar
9B98130C-42CA-4B90-89D4-F3F2A0822AF1.jpeg
från senaste utställningen.
 
@Iaraphel jag var på utställningen och såg lilla lovvika :love: men dej såg jag inte.. Hur gick det för er?

Åhh synd vi missade varandra. Kul du såg min Lovikka Hade ju Lysa på annan plats i lokalen. Men antagligen var jag på toa eller irrade runt 😂.
Det gick jättebra, Lovikka gick för Hanna J och fick kanonbedömning (tror vi slog något rekord i antal Excellent på protokollet 😂😍 tror det var 5st på bara huvudet). Blev Nom och BIS som fertil hona kat 3.
Kändes otroligt bra att få så mycket beröm för pälsen 🤩.
Lysa gick för Annika B blev BIS huskatt, superfin bedömning. Blev även ”Domarens favorit” (av alla domarens katter) för sitt fantastiska temperament och att hon var så perfekt presenterad/i showcondition, kändes härligt eftersom jag verkligen kämpat med hennes päls och hon fick en superfin specialdesignad vippa.
Sen vann Lysa sidoklassen vackrast morrhår också 😀.
Vi har haft en härlig dag och är supernöjda, även katterna som vann massa godis och leksaker.
464DC7AB-CC97-47A0-B56F-194658C0FEFD.jpeg
 
Helgens utställningen blev en lyckat historia.
Kyra tog CACS*2 båda kattungarna blev Ex1 med superfin kritik. Vivi vår viltfärgade kattunge blev BIV*2 där det på söndagen stod mellan henne och Kyra - bra val enligt mig då Vivi är den för stunden bättre. I NOM blev bägge slagna av ett par helt osannolikt fina DRXungar. En av ungarna blev JW som 5 månaders - dvs på 5 försök tog han 5 BIS. Helt galet fin. Han är som tur är en månad yngre än våra och vi kanske har nån chans i kl 11 ett tag
 
Helgens utställningen blev en lyckat historia.
Kyra tog CACS*2 båda kattungarna blev Ex1 med superfin kritik. Vivi vår viltfärgade kattunge blev BIV*2 där det på söndagen stod mellan henne och Kyra - bra val enligt mig då Vivi är den för stunden bättre. I NOM blev bägge slagna av ett par helt osannolikt fina DRXungar. En av ungarna blev JW som 5 månaders - dvs på 5 försök tog han 5 BIS. Helt galet fin. Han är som tur är en månad yngre än våra och vi kanske har nån chans i kl 11 ett tag

Åhh Grattis!!!
När blir nästa utställning för er?
Håller tummarna för dina fina katter 😍.

Vi ska till Birkas 2cert på en dag på söndag, blir Lovikkas debut i vuxenklass (på internationell utst då). Blir spännande med nytt kapitel och att hoppas på cert nu. Hon har börjat fälla så känns inte som nån självklarhet även om jag hoppas på cert.
Räknar inte med att hon har nån chans vid nom och så. Hon är ju inte ens ett år och behöver växa till sig ett kilo till (tycker jag), Och finns ju en hel del otroligt fina bengaler (och britter, ocicat och ja många..) i klassen fertila honor.
Haha så nu kan jag köpa detdär gallret och hänga upp hennes rosetter, för nu blir det nog ”bara” några cert-rosetter till för henne.

Oj vad långt det blev, Lysa ska förstås med också, och anmäld både huskattklass och senior x2 så blir spännande om jag lyckas få upp henne till alla domare, haha hon är typ sist hos alla fyra olika domare... Är dock rätt säker på att det kommer passa henne bra, hon blir mer trygg och nyfiken ju mer hon är uppe och ute från buren på utställningar.
Ovanligt många långhårshusisar anmälda för att vara Stockholm. Kul :-) även om det innebär att hennes chanser minskar.
 
Åhh Grattis!!!
När blir nästa utställning för er?
Håller tummarna för dina fina katter 😍.

Vi ska till Birkas 2cert på en dag på söndag, blir Lovikkas debut i vuxenklass (på internationell utst då). Blir spännande med nytt kapitel och att hoppas på cert nu. Hon har börjat fälla så känns inte som nån självklarhet även om jag hoppas på cert.
Räknar inte med att hon har nån chans vid nom och så. Hon är ju inte ens ett år och behöver växa till sig ett kilo till (tycker jag), Och finns ju en hel del otroligt fina bengaler (och britter, ocicat och ja många..) i klassen fertila honor.
Haha så nu kan jag köpa detdär gallret och hänga upp hennes rosetter, för nu blir det nog ”bara” några cert-rosetter till för henne.

Oj vad långt det blev, Lysa ska förstås med också, och anmäld både huskattklass och senior x2 så blir spännande om jag lyckas få upp henne till alla domare, haha hon är typ sist hos alla fyra olika domare... Är dock rätt säker på att det kommer passa henne bra, hon blir mer trygg och nyfiken ju mer hon är uppe och ute från buren på utställningar.
Ovanligt många långhårshusisar anmälda för att vara Stockholm. Kul :-) även om det innebär att hennes chanser minskar.

Då kanske vi ses!

Jag är där med 3 katter + att Jessika som jag har uppfödningen ihop med har med sin kastrathona. Jag hoppas på ex1 på småttingarna men det är verkligen ingen självklarhet eftersom jag vet att det kommer åtminstone en annan fin viltunge. Kyra hoppas jag tar cert i klass 3 - det gör hon normalt sett och alla domare tycker att hon håller för så hög klass ändå. Den vi tror mest på är Jessikas extremfina kastrat - tyvärr kan hon bli lite för pratig och mammig för domarnas smak - men hon är den mest kompletta somalin jag har sett.

Jag är övertygad om att din tar sitt cert i klass 9. I kat 3 har du en hel del svåra konkurrenter ;) men det har man ju i vilken kategori en än ställer.
 
Då kanske vi ses!

Jag är där med 3 katter + att Jessika som jag har uppfödningen ihop med har med sin kastrathona. Jag hoppas på ex1 på småttingarna men det är verkligen ingen självklarhet eftersom jag vet att det kommer åtminstone en annan fin viltunge. Kyra hoppas jag tar cert i klass 3 - det gör hon normalt sett och alla domare tycker att hon håller för så hög klass ändå. Den vi tror mest på är Jessikas extremfina kastrat - tyvärr kan hon bli lite för pratig och mammig för domarnas smak - men hon är den mest kompletta somalin jag har sett.

Jag är övertygad om att din tar sitt cert i klass 9. I kat 3 har du en hel del svåra konkurrenter ;) men det har man ju i vilken kategori en än ställer.

Åhh vad kul! Spännande!
Ja jag tycker/tror/hoppas också att det ska räcka för cert i klass 9 iaf, alla domare vi haft hittills har ju älskat hennes typ och nog aldrig haft något att anmärka på där, och även om det är poäng på päls så borde fällning inte dra ner så mycket så det inte räcker till cert i så låg klass. Men vi får se. Har lärt mig att det är vääääldigt olika hur domare vill ha Selkirk-päls så lär nog vara olika hur mkt de accepterar fällning också.

Ja det är ju så, jag är nog glad att de flyttade Selkirk från kategori 2 till 3 iaf, hade nog inte varit lättare i 2an där de var innan de blev fullt godkända. Fast i somras när det var typ 40grader i lokalen kändes det lite orättvist att ha henne i panel mot korthåriga bengaler osv 😂. Men är ju som du säger hårt motstånd i alla katogorier. Kan tänka mig det är tufft i 4an mot alla fina devon och cornish.
 
Åhh vad kul! Spännande!
Ja jag tycker/tror/hoppas också att det ska räcka för cert i klass 9 iaf, alla domare vi haft hittills har ju älskat hennes typ och nog aldrig haft något att anmärka på där, och även om det är poäng på päls så borde fällning inte dra ner så mycket så det inte räcker till cert i så låg klass. Men vi får se. Har lärt mig att det är vääääldigt olika hur domare vill ha Selkirk-päls så lär nog vara olika hur mkt de accepterar fällning också.

Ja det är ju så, jag är nog glad att de flyttade Selkirk från kategori 2 till 3 iaf, hade nog inte varit lättare i 2an där de var innan de blev fullt godkända. Fast i somras när det var typ 40grader i lokalen kändes det lite orättvist att ha henne i panel mot korthåriga bengaler osv 😂. Men är ju som du säger hårt motstånd i alla katogorier. Kan tänka mig det är tufft i 4an mot alla fina devon och cornish.

Det är supersvårt för oss med oextrema katter ;) vi har ju DRX, CRX och ffa OSH/SIA att tampas med - våra måste vara extema på något håll för att komma till panel - oftast är det dom med extremt bra (mörk) färg tycker jag som hamnar i panel.

I låg klass ska det mycket till för att de drar certet - typ att hon är skelögd eller har felaktigt bett
 
Jag ska också till Birka, men på lördag. Foppa går i klass 7. Har inga förhoppningar, men vi åker i alla fall så får vi se :). Foppa har bättre (och mer) päls nu än senast, men han har blivit rätt mörk i kroppsfärgen tyvärr. Det kommer många katter till Birka, så det blir nog roligt i vilket fall.
 
Jag ska också till Birka, men på lördag. Foppa går i klass 7. Har inga förhoppningar, men vi åker i alla fall så får vi se :). Foppa har bättre (och mer) päls nu än senast, men han har blivit rätt mörk i kroppsfärgen tyvärr. Det kommer många katter till Birka, så det blir nog roligt i vilket fall.

Lycka till!
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 378
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
596
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 851
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 084
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp