Utställnings tråden

Åh jag skulle vilja ställa Megara eftersom hon är fint typad och med perfekta gula ögon. Men isof skulle jag behöva rycka alla vita hårstrån från henne med en pincett eftersom bruna burmor inte får ha något vitt. Vilket aldrig skulle ske. Dessutom skulle vi bli diskade för lynnesfel efter att Megara morrat, slagit till domaren, bitit denne och stuckit från bordet :meh:
 
SK fattade det kloka beslutet att ställa in sin utställning. Likaså SW som skulle gå i Oslo i april.
Jag hade redan beslutat att inte åka på vare sig den ena eller andra. Känns som kloka beslut med så synd för klubbarna - de lär ha noll intäkter ochbara utgifter. Jag tänker säga till dom att de kan ta mina anmäldningsavgifter ändå.
 
SK fattade det kloka beslutet att ställa in sin utställning. Likaså SW som skulle gå i Oslo i april.
Jag hade redan beslutat att inte åka på vare sig den ena eller andra. Känns som kloka beslut med så synd för klubbarna - de lär ha noll intäkter ochbara utgifter. Jag tänker säga till dom att de kan ta mina anmäldningsavgifter ändå.
Och utställningen i Danmark som vi skulle till (World Ragdoll Show) har de beslutat att köra utan publik. Vi skulle ju åka utan katt så vi blir hemma. Har dock hört att flera inte väljer att åka av utställarna också.
 
*startar tråd-HLR*
JAG ÄR SÅ SUGEN. Fifé postade något om att pandemiundantagen för 20/21 förlängs hela 2022, tre till svenska cert för IP känns mer hanterbart än ett utländskt… men tanten är ju snart åtta och vi har ju inte varit ute på på flera år så det kanske är dumt :arghh:
 
jag har varit på alla utställningar som varit under 2021.
Ingen av mina äldre katter är med utan jag har bara haft med mina nya.
Dels Otto tvåårig fertil hane han har travat på och fått sina cert, gullat med domarna och fått två NOM och ett BIV + bästa avelshane (när jag kom ihåg att anmäla det) han har dessutom en dotter som lyckats ta ett JW - en mycket, mycket komplett somalihona som min kompis fött upp och som är köpt av en som byter ras till somali, det är SÅ otroligt kul. Sen har vi Grace fortfarande i klass 11, hon har blivit ex1 med fin kritik hela tiden, hon saknar lite pälskvalitet och grundfärg men annars är hon mycket lovande, sen har vi också Freja som tagit ett BIV och varit i panel två gånger.

Nästa utställning är Fräsets i Uppsala efter jul och sen är det NERK
 
jag har varit på alla utställningar som varit under 2021.
Ingen av mina äldre katter är med utan jag har bara haft med mina nya.
Dels Otto tvåårig fertil hane han har travat på och fått sina cert, gullat med domarna och fått två NOM och ett BIV + bästa avelshane (när jag kom ihåg att anmäla det) han har dessutom en dotter som lyckats ta ett JW - en mycket, mycket komplett somalihona som min kompis fött upp och som är köpt av en som byter ras till somali, det är SÅ otroligt kul. Sen har vi Grace fortfarande i klass 11, hon har blivit ex1 med fin kritik hela tiden, hon saknar lite pälskvalitet och grundfärg men annars är hon mycket lovande, sen har vi också Freja som tagit ett BIV och varit i panel två gånger.

Nästa utställning är Fräsets i Uppsala efter jul och sen är det NERK
Jag ska också till Fräset. 😊
Tar med min yngsta förmåga dit.
 
Jag ska på min livs första kattutställning med min hona - vi är totala nybörjare! :nailbiting:
Vad ska jag tänka på? Vad får jag inte missa?
 
Jag ska på min livs första kattutställning med min hona - vi är totala nybörjare! :nailbiting:
Vad ska jag tänka på? Vad får jag inte missa?
Lite beroende på ras. Vissa behöver badas, andra inte.

På själva utställningen. Inredning till buren. Ha koll på när kisse ska upp till bedömning
 
Wtf - kan en ha mer fel
Nä jag tror nästan inte det. 🤣

Jag har inte ställt på en evighet (hann väl med en eller två efter nya kategori-indelningen)och så var det ju digital anmälan nu (sååå skönt men lite nytt). Så jag anmälde gladeligen kisse till lördagen men blev senare vänligt påmind av utställningssekreteraren om att min ras tillhör kat 1 och inte 2. Hon skrev 'jag la din katt på söndagen. Hoppas det är ok?'

Hej och hå, vad jag skämdes. 😅
 
Jag ska också till Fräset. 😊
Tar med min yngsta förmåga dit.
Även jag har anmält oss till Fräset så kommer "pappa" får han träffa lille skrutt. :) Jag ska få honom färgbedömd så ser jag om han ska rättas eller ligga kvar som harlequin + han och storasyster visas som noviser.

Jag har ju noll koll och inget alls av vad som behövs, vet inte hur man visar en katt och har bara varit på hundutställningar tidigare, aldrig katt. Kommer bli pannkaka av det hela. 😅
 
Även jag har anmält oss till Fräset så kommer "pappa" får han träffa lille skrutt. :) Jag ska få honom färgbedömd så ser jag om han ska rättas eller ligga kvar som harlequin + han och storasyster visas som noviser.

Jag har ju noll koll och inget alls av vad som behövs, vet inte hur man visar en katt och har bara varit på hundutställningar tidigare, aldrig katt. Kommer bli pannkaka av det hela. 😅
Vad kul!
Då kommer vi nog springa på varandra eftersom Somali brukar gå strax efter OSH och SIA.

Det viktigaste är typ att katten inte avgår från domarbordet - det brukar finnas assistenter som man kan be om hjälp.
 
Vad kul!
Då kommer vi nog springa på varandra eftersom Somali brukar gå strax efter OSH och SIA.

Det viktigaste är typ att katten inte avgår från domarbordet - det brukar finnas assistenter som man kan be om hjälp.
Ja, det ska bli roligt att ses igen under trevligare omständigheter. :) Hoppas på hitta både dig och @Corax där. :up:
Jag bokade matpaketet, får se om jag lyckas checka in, ordna åt syskonen utan att tappa någon och få i mig lite mat under dagen. 😸😹🙀
 
Ja, det ska bli roligt att ses igen under trevligare omständigheter. :) Hoppas på hitta både dig och @Corax där. :up:
Jag bokade matpaketet, får se om jag lyckas checka in, ordna åt syskonen utan att tappa någon och få i mig lite mat under dagen. 😸😹🙀
Vi har också matpaket bokat!
Det blir bra det här
 
Även jag har anmält oss till Fräset så kommer "pappa" får han träffa lille skrutt. :) Jag ska få honom färgbedömd så ser jag om han ska rättas eller ligga kvar som harlequin + han och storasyster visas som noviser.

Jag har ju noll koll och inget alls av vad som behövs, vet inte hur man visar en katt och har bara varit på hundutställningar tidigare, aldrig katt. Kommer bli pannkaka av det hela. 😅
Åh, jag hade inte råd att anmäla två, annars hade B följt med. Men jag vet inte riktigt hur jag ska rättfärdiga två vuxna och ett barn på en katt. 😆
Så 'pappa' blev nog rätt besviken över att inte kunna få träffa honom...
(för de som inte vet så bodde @Mia_R s kisse hos oss som yttepytte och hade en birma-mamma och birma-syskon)

Klart det inte blir pannkaka! Det finns alltid massa trevliga människor att fråga! Tack och lov, tycker jag som inte ställt på en evighet. 😳
 
Åh, jag hade inte råd att anmäla två, annars hade B följt med. Men jag vet inte riktigt hur jag ska rättfärdiga två vuxna och ett barn på en katt. 😆
Så 'pappa' blev nog rätt besviken över att inte kunna få träffa honom...
(för de som inte vet så bodde @Mia_R s kisse hos oss som yttepytte och hade en birma-mamma och birma-syskon)

Klart det inte blir pannkaka! Det finns alltid massa trevliga människor att fråga! Tack och lov, tycker jag som inte ställt på en evighet. 😳
Klart "pappa" kan komma, han får hjälpa mig med Skruttis! Fast jag kommer mycket noga kontrollera att han följer med hem igen, Lille Skrutt alltså. :laugh:

Jag ställer ju två så det finns en ledig plats som hjälpreda. :angel:
 
Åh, jag hade inte råd att anmäla två, annars hade B följt med. Men jag vet inte riktigt hur jag ska rättfärdiga två vuxna och ett barn på en katt. 😆
Så 'pappa' blev nog rätt besviken över att inte kunna få träffa honom...
(för de som inte vet så bodde @Mia_R s kisse hos oss som yttepytte och hade en birma-mamma och birma-syskon)

Klart det inte blir pannkaka! Det finns alltid massa trevliga människor att fråga! Tack och lov, tycker jag som inte ställt på en evighet. 😳
Och vi har fyra på två människor och kan också ta hjälp
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 314
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 001
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp