Utställningstråden 2019

Om jag får ledigt från jobbet tänkte jag ställa ut min valp på rasspecialen i mars, men jag jobbar givetvis 12-timmars just den helgen så det är lite tveksamt. Hoppas isf vi hittar nån inoffare innan, så vi kan träna. Hon är helt novis och jag har inte ställt ut sen jag turnerade med min gamla hund och farsans jakthundar, men det börjar väl närma sig 10 år sen... jävlar vad tiden går :o
 
Vi var oxå på My Dog! Ställde dock bara Alpina på söndagen men hon började året bra med en tredje bästa tik-placering i sjukt tuff konkurrens! :love:

Ba2GVHx.jpg
 
För oss började året på MyDog, vi hade ingen vidare lycka denna gång. Bästa resultatet blev BH-2, m. r-nordic cert första dagen. Andra dagen kan vi glömma :angel:
Det var iaf en trevlig helg med bästa sällskapet så jag är glad att jag for :love:
49589607_2057422107639929_8056297219143237632_n.jpg

Alltså min proffsfotograf ( @mysboll ) var ju upptagen på annat håll :angel: så jag fick en bild på Lemmy av en bekant men den var tyvärr suddig :( Nåja, han är söt iaf :love:
 
Jag kommer till Mjölby i februari. Vi ska ha kullträff under helgen och sen ställer de flesta av oss våra valpar + vuxna hundar på söndagen. :)
 
Jag har bokat hotell inför Gotland Dog Show, så det blir av. Hade tänkt ha med mig kanske tre hundar, men vilka är ännu inte bestämt. Hade tänkt göra debut med Ofelia i Märsta i juni, men friluftsområdet verkade svårt att ta sig till utan bil, så det blir nog inte av. Håller fortfarande på att planera resten av årets utställningar.
 
Jag ska tydligen visa två bruksschäfrar på schäferspecialen nästa helg. En junior och en långhårig brukstik. Blir spännande :nailbiting:. Jag har visat B-schäfer till excellent tidigare men aldrig på special. Hade varit kul att norpa ett cert med ett grått långhår :D
 
Hittade en kvinna som håller i ringträning, första träningen var så p i n s a m! :angel: Ebbot sprang som en sengångare, hoppade, galopperade, försökte äta upp min hand, la sig istället för att stå och tyckte att livet var lattjo. Vi har bokat in två till träningar innan vår första utställning. Men är inställd på att vi kommer skämma ut oss :D
 

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 148
Senast: Tonto
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
Svar
2
· Visningar
344
Senast: lingonben
·
Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
605

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp